Monday 16 June 2014

Prosedur Membeli Rumah guna "LOAN/PINJAMAN Kerajaan"

بسمﷲ الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

     Ila rasa kepada sesiapa kakitangan kerajaan yang nak beli rumah ramai yang tak tahu macam mana prosedur nak memohon pinjaman kerajaan  nie kan... kecuali yang pernah urus sendiri or teman sedara-mara dia orang buat urusan.

     Post kali ini Ila cerita sikit tentang prosedur pinjaman perumahan kerajaan secara ringkas untuk beri gambaran pada sesiapa yang zero pasal hal nie.

(Ila ringkaskan dalam bentuk point yer..) yang nie bukan pasal proses nak buat pinjaman tapi proses yang IIa lalui untuk beli rumah. pasal pinjaman nanti Ila terangkan jugak.

  1. kenelah pilih rumah yang nak dibeli. bayar deposit yang pemaju minta.. biasanya kalau    kaki tangan kerajaan, pemaju jarang minta deposit besar (banyak) tapi ada jugak pemaju minta deposit 10% dari harga rumah.. so kepada sesiapa yang nak bel rumah kenelah bersedia... duit mesti ada.. harga rumah ikut kawasan ye.. pastikan kawan-kawan bayar deposit tu ada bukti pembayaran. ada pemaju tak dapat keluarkan resit pembayaran deposit tapi mesti ada dokumen lain yang sah.
  2. kemudian kene tunggu pemaju panggil untuk sain aggrement. mase sain aggrement ini biasanya pembeli takkan dapat apa2 dokumen lagi. sebab pemaju akan settlekan urusan penguam dan segalanya tentang dokumen. 
  3. da siap baru pemaju akan panggil semula pembeli rumah.. dan beri beberapa dokumen. antaranya dokumen perjanjian jual beli. pemaju akan beri 3 salinan, 1 original. yang original pembeli simpan. yang lagi dua guna untuk buat loan. dokumen perjanjian tu tak boleh fotostat sendiri sebab ada setem hasil dan tanda tanggan pengesahan peguam. jadi kalau kawan2 fotostat mcm tu je nanti tak laku untuk buat pinjaman.
  4. da dapat semua dokumen baru boleh apply pinjaman kerajaan nie.sebab banyak benda nak isi pada borang permohonan pinjaman nie ada pada dokumen perjanjian jual beli.

Cara/prosedur Mohon Pinjaman Perumahan Kerajaan

  1. daftar nama pada laman web https://sppb.treasury.gov.my/v2/ (sekarang da tukar alamat baru https://sppb.lppsa.gov.my/v2/) - g dekat bahagian menu sebelah kanan ada tulis pendaftaran id baru. untuk id dia tanya kad pengenalan (IC), passwordnya kita tentukan sendiri.
  2. lepas tu kene isikan la segala borang-borang dia. tapi lebih baik kawan2 isi selepas dapat dokumen perjanjian daripada pemaju sebab ada makluman yang dia nak dari dokumen tu. 
  3. da isi semua borang dengan lengkap... kene print pulak dan tanda tangan di beberapa bahagian. jangan lupa minta tanda tangan ketua jabatan dan sahkan beberapa surat yang perlu difotostat antaranya surat pengesahan jawatan, surat pengesahan taraf berpencen, slip gaji untuk 3 bulan yang terkini dan macam-macam lagi.
  4. da siap semua tu, jangan lupa sertakan wang proses RM100 dalam bentuk draf bank atau cek atau boleh bayar secara online pada Setiausaha Bahagian Pinjaman Perumahan.
  5. lepas tu hantar la segala dokumen pada bahagian pinjaman dan tunggu kelulusan pinjaman.
  6. untuk semak status pinjaman yang kita buat, kita kenalah rajin-rajin check laman web pinjaman perumahan nie. klik pada menu sebelah kiri "STATUS PINJAMAN".
  7. bila pinjaman diluluskan kita kene hantar surat setuju terima. surat tu da siap tinggal download je dari web. tinggal tanda tangan peminjam dan ketua jabatan peminjam. lepas tu hantar.. - ila baru buat sampai sini. kalau ada info penting lagi.. ila akan updatekan lagi untuk perkongsian bersama ye..
  8. nie paparanya selepas kita login dan ada id sendiri


macam nie lah contoh paparan kalau pinjaman kita da diluluskan. tapi kene download surat setuju terima yang dihighlight tu.

SEMOGA ISTANA YANG INGIN DIBINA BERJAYA DENGAN JAYANYA>>>> amin...

SILA KLIK LINK INI UNTUK 

sambungan .... Prosedur Membeli Rumah guna "LOAN/PINJAMAN Kerajaan"


217 comments:

  1. Salam puan..deposit yg kita bg tu pemaju akan pulangkan atau tolak dlm hrga rumah?..lama tak proses kelulusan loan tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete


    2. I Lost my Money to scammers but not anymore

      Well, who would have believed this. When I saw a comment

      by one Allison babara, I thought it was one of the Scammers

      ways to convince someone. Looking at his comment, I saw

      an element of doubt since he was telling stories. Well I did it

      50/50 which means I can’t lose my money to any scammer

      again. I contacted the email on the testimony of Allison?

      Babara (securehackers01@gmail.com) and I was

      replied immediately. I was shocked but I didn’t lose my stand.

      I asked them to give me proof to be sure they are not

      scammers like others that I have met before and they sent me

      a proof. Then I requested to get my card which they sent to

      me in Germany in just 3 days. Am happy now because I have?

      recovered my cash I lost to scammers. My first withdrawal?

      was $10,000 and I couldn’t believe my eyes until I confirmed?

      their word which says that I can withdraw up $63,000 in a

      month. secureblankatmSolution? are real because I got my?

      card in just 3 days when I requested for one. Contact their

      mail (securehackers01@gmail.com ) for yours. They

      didn’t scam me.

      Morris mabel is my name and if you are scared, please reach

      me through my mail dasinator02@gmail.com

      Delete


    3. Do you need loan? we offer worldwide loan at very low interest rate, we offer all types of loans. Personal loans, debt consolidation loans, business loans, real estate loans, we do business worldwide, Since 2000 thousands of borrowers have obtained billions of dollars and Euros in loans through us. We are committed to providing outstanding customer service and hold ourselves to the highest standards in safeguard your personal information. There are hundreds of sources where money can be borrowed, forgive us for “tooting our own horn” but we think we are simply one of the very best sources due to our experience and integrity (we can provide the references of people who have received loans from us worldwide to back that statement up) Any interested loan seeker should email us for more information :oceancashcapital@gmail.com Phone number :+16474864724 (Call/Whats app)

      Delete

    4. Do you have a bad credit? We can help you secure a loan with an interest rate as low as 3%.100% funding with minimum documentation, funding as fast as 48 hours after approval. No prepayment penalty. What we offer •Personal Loans (Secure and Unsecured) •Business Loans (Secure and Unsecured) •Commercial loan •Debt Consolidation •Equity Loan •Financing Personal Loan •Bridge loans •House Loan •Car Loan •Combination loans and much more. Interested clients should please send request to our email for requirements, application form and terms. So go ahead and click the contact button or fill out the application form below to apply! You can also reach us through email. Email address:oceancashcapital@gmail.com Phone number :+16474864724 (Call/Whats app)

      Delete

    5. Do you have a bad credit? We can help you secure a loan with an interest rate as low as 3%.100% funding with minimum documentation, funding as fast as 48 hours after approval. No prepayment penalty. What we offer •Personal Loans (Secure and Unsecured) •Business Loans (Secure and Unsecured) •Commercial loan •Debt Consolidation •Equity Loan •Financing Personal Loan •Bridge loans •House Loan •Car Loan •Combination loans and much more. Interested clients should please send request to our email for requirements, application form and terms. So go ahead and click the contact button or fill out the application form below to apply! You can also reach us through email. Email address:oceancashcapital@gmail.com Phone number :+16474864724 (Call/Whats app)

      Delete
  2. deposit tu dipulangkan semula tapi terpulang pada kita. pemaju beri pilihan pada kita nak semula deposit atau tolak harga rumah atau tolak kos peguam. kos peguam pon agak mahal. rumah harga 245k kos guaman hampir 7k.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

      Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

      Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

      Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

      Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

      Delete
  3. hi..boleh nak tanya berapa lama ia diluluskan daripada tarikh permohonan?

    ReplyDelete
  4. tak lama lebih kurang 2 minggu kalau kita tak banyak pinjaman lain. yang penting kene rajin semak permohonan kita tu.

    ReplyDelete
  5. kalo beli rmh 2nd hand, beli gne loan kerajaan cm mne?

    ReplyDelete
  6. tak pasti caranya sama atau tak. rasanya lebih baik tanya kerani kewangan.

    ReplyDelete
  7. Kalau saya beli rumah pakai gomen loan hanya untuk invest boleh ke? Pastu saya jual blk umah tu. Buat full payment then beli umah lain pakai gomen loan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya tak ada masalah cuma prosedur untuk jual balik tu saya tak pasti.

      Delete
    2. Loan rumah kerajaan hanya boleh dibuat sekali sahaja. Jika loan pertama dah setel bayaran, loan kedua hanya boleh buat 30% sahaja dari kelayakan. Better jgn guna loan rumah kerajaan untuk invest.

      Delete
    3. Mcm tak tepat tu. Rasanya bila settle loan pertama baru boleh mohon yg kedua. Dan kelayakan tolak dgn loan yg pertama. Itulah kelayakan yg sebenar

      Delete
  8. salam. kalau apply loan kerajaan, adakah akan dapat pinjaman penuh? contoh, gaji dalam lingkungan 3000 ke 3499 dan layak mendapat pinjaman 400k. adakah pemohon akan dapat pinjaman penuh? kalau tak, kenapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kadar pinjaman kita bergantung pada gaji pokok. kalau kita tak banyak tanggungan hutang lain contohnya hutang kereta n hutang peribadi, biasanya tak ada masalah untuk dapat pinjaman penuh..

      Delete
    2. tak layak untuk dapat penuh mungkin antara sebabnya kita da ada buat pinjaman lain n pinjaman tu boleh 'ganggu' kita nak bayar pinjaman perumahan yang akan dibuat. jawapan ini berdasarkan pengalaman n tanya pada pemaju perumahan.

      harap dapat jawap persoalan

      Delete
  9. perkongsian yg bermanfaat pasal loan rumah ni.

    sy 1st time beli rumah dan 1st time nk mohon pinjaman perumahan. sy ada persoalan. kelayakan sy RM475k. harga rumah RM153k. bolehkah sy mohon pinjaman perumahan lebih daripada harga rumah?

    terima kasih sudi bantu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kadar pinjaman kita ikut nilai rumah. masa ila nk beli rumah memang terfikir nak pinjam 300k terus walaupu rumah harga 200k lebih tapi bila tanya pemaju dan orang yang menguruskan permohonan dia kata tak boleh. tapi boleh bincang dengan pemaju minta mark up harga rumah sikit untuk permohonan pinjaman. balance yang di mark up tu pemaju akan serah pada kita semula.
      tapi mark up pun tak banyak dalam 15-20k sebab ikut harga semasa rumah yang logik.

      Delete
    2. thanks ila for the info.nampaknya kena loan harga rumah sajelah dulu ni :)

      Delete
  10. Assalam..sy nk tanya.. sy beli rumah guna loan kerajaan.. urusan dh selesai n dh dpt kunci.. mcm mne urusan bayaran rumah.. kerajaan akan tolak gaji.. or kne byr sndiri.. or ada kne isi borang lain mse masuk rumah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita akan dapat surat suruh bayar sendiri melalui akaun yang diberi dalam surat tu kalau belum ada penolakkan gaji. nak senang tanya kerani kewangan

      Delete
  11. Thanks... sgt berguna... follow my blog... fhana-tmzi.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. untuk rumah lelong lak macam mn erk loan goverment blh ker,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf ye.. yang tu ila tak dapat jawab. lebih baik tanya yang pakar. apa yang ila cerita nie berdasarkan pengalaman ila sendiri buat loan rumah. tq..

      Delete
  13. Terima kasih kerana membantu

    ReplyDelete
  14. saya nak tanya kalau saya beli rumah second hand, borang penilaian kena hantar kepada JPPH dahulu atau hantar bersama borang SPPB

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf ye untuk rumah second hand saya tak tahu. saya buat untuk beli rumah baru.. semua dekat atas berdasarkan pengalaman sendiri

      Delete
  15. Salam nak tny,loan sy da diluluskan,da sign SPA.lama lg tk tempoh perlu tggu? Tq :)

    ReplyDelete
  16. Salam nak tny,loan sy da diluluskan,da sign SPA.lama lg tk tempoh perlu tggu? Tq :)

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  18. Salam.. Dokumen perjanjian dari pemaju tu awak sain dulu sebelum buat loan atau selepas submit loan.. Sy kurang pasti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sain sebelum buat loan. sebab untuk apply loan ada nombor rujukan diperlukan dari dokumen tu.

      Delete
  19. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  20. salam puan.....mcm mana pulak dgn pembelian rumah second hand?

    ReplyDelete
    Replies



    1. Saya selalu berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan peminjam yang meminjamkan uang tanpa membayar terlebih dahulu.

      Jika Anda mencari pinjaman, perusahaan ini adalah semua yang Anda butuhkan. setiap perusahaan yang meminta Anda untuk biaya pendaftaran lari dari mereka.

      saya menggunakan waktu ini untuk memperingatkan semua rekan saya INDONESIANS. yang telah terjadi di sekitar mencari pinjaman, Anda hanya harus berhati-hati. satu-satunya tempat dan perusahaan yang dapat menawarkan pinjaman Anda adalah SUZAN INVESTMENT COMPANY. Saya mendapat pinjaman saya dari mereka. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang sah di internet. Lainnya semua pembohong, saya menghabiskan hampir Rp35 juta di tangan pemberi pinjaman palsu.

      Pembayaran yang fleksibel,
      Suku bunga rendah,
      Layanan berkualitas,
      Komisi Tinggi jika Anda memperkenalkan pelanggan

      Hubungi perusahaan: (Suzaninvestment@gmail.com)

      Email pribadi saya: (Ammisha1213@gmail.com)

      Delete
  21. Salam puan,
    Terima kasih diatas info tersebut.

    ReplyDelete
  22. salam,

    saya nak daftar, tapi dia kata ,

    PERHATIAN:

    Permohonan pinjaman perumahan bagi Anggota Pentadbiran, Ahli Parlimen, ADUN dan Hakim perlu dikemukakan secara manual ke Bahagian Pinjaman Perumahan.


    macam mana ni cik?

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf tuan tanah tolong jawabkan. mungkin semasa daftar mula-mula tu tuan telah isi klasifikasi perkhidmatan sbg anggota pentadbiran kerajaan. hari tu masa saya daftar saya pun tersilap pilih. sepatutnya saya pilih klasifikasi awam. untuk betulkan klasifikasi ni, tuan perlu call helpdesk portal 03-8880 2900 / 03-8880 2736 /03-8880 2090. harap membantu :)

      Delete
    2. maaf tuan tanah tolong jawabkan. mungkin semasa daftar mula-mula tu tuan telah isi klasifikasi perkhidmatan sbg anggota pentadbiran kerajaan. hari tu masa saya daftar saya pun tersilap pilih. sepatutnya saya pilih klasifikasi awam. untuk betulkan klasifikasi ni, tuan perlu call helpdesk portal 03-8880 2900 / 03-8880 2736 /03-8880 2090. harap membantu :)

      Delete
  23. Maaf sy ingin bertanya setelah selesai dan pinjaman dh aktif sign y berberapa helai y di minta oleh peguam tuk diproses ke bahagian pinjaman perumahan berapa lama ye nk tggu/ dpt loan kita tu ? Sy buat loan kerajaan .. Hampir sebulan saya tggu tiada apa2 berita ..

    ReplyDelete
  24. SALAM SEMUA, SAYA WANI WAKIL KORPORAT BAHAGIAN PINJAMAN PERUMAHAN, JIKA ADA SEBARANG MASALAH MENGENANI LOAN, RUMAH ATAU SEBARANG KESULITAN BOLE WHATSAPP SAYA DI TALIAN 0176831467 , SAYA AKAN MEMBANTU, SYARIKAT KAMI JUGA ADA MEMBUAT PENGISIAN ONLINE SERTA PENGHANTARA DOC KE BAHAGIAN PINJAMAN PERUMAHAN DAN FOLLOW UP CASE SUME BUYERS, IF ADA MASALAH PIHAK KAMI AKAN SEGERA MENGHUBUNGI, KEBIASAANNYA KELULUSAN HANYA MENGAMBIL MASA SEMINGGU SAHAJA SEKIRANYA TIADA MASALAH, HARAP DAPAT MEMBANTU.. KHUSUS UTK KAKITANGAN KERAJAAN SAHAJA.. TQ

    ReplyDelete
  25. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  26. Slm Ila..Blog u sgt membantu!!!...Boleh x u terangkan bagaimana pula proses seterusnya setelah mendapat kelulusan loan..Bagaimana proses potongan loan tersebut?..TQ

    ReplyDelete
  27. Salam,
    Boleh saya tahu bagaimana permohonana seseorg ditolak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh rujuk dalam sistem SPPB. jika permohonan ditolak akan dinyatakan sebab (sekiranya) kuiri dll.

      Delete
  28. Sekarang pun bukan senang sangat untuk mendapat pinjaman dari bahagian pinjaman perumahan kerajaan sebab kerajaan pun kekurangan wang dengan keadaan ekonomi yg tidak baik masa kini.

    ReplyDelete
  29. pinjaman kerajaan tidak mengambil kira komitmen luar. yang dikira hanyalah kelayakan berdasarkan gaji pokok..sekiranya ketua jabatan menyokong permohonan kita, maka LPPSA akan terima tanpa syarat. sesetengah agensi kerajaan mungkin mensyaratkan 40%:60% payslip kita namun sesetengah jabatan masih bersifat 'lenient' dan tidak mensyaratkan komitmen kita. sila rujuk jabatan masing2 trlebih dahulu..moga membantu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup betul, banyak fakta yg sy tengok di media sosial based on pada bank..bank luar memang ambil kia komitmen luar, tetai pada pinjaman LPPSA bergantung pada apa yang tertera di payslip.seeloknya rujuk kepada LPPSA..

      Delete
  30. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  31. Harga rumah amat memimbangkan sekrg, nak beli rumah, tapi tak sah jawatan lagii, uwaaaaaa ���� sedihnyee

    ReplyDelete
  32. Sgt berguna tips...trima kasih cik ila...

    ReplyDelete
  33. As salam..nk tnye..sy nk beli tanah 60k..tp nk gune gov loan..bole ke?then sy nk mark up nk buat rumh trus kt tnah pki duit gov loan..bole ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba wsap no ni PakTeh di 0193533702 untuk keterangan lanjut.

      Delete
  34. As salam..nk tnye..sy nk beli tanah 60k..tp nk gune gov loan..bole ke?then sy nk mark up nk buat rumh trus kt tnah pki duit gov loan..bole ke?

    ReplyDelete
  35. Slm..saya nk tanya,masa kita nk pergi ke pejabat pemaju masa diorg tgh lauching rumah tu selain bwk surat pengasahan jwtn dr ketua jbtn & srt kelayakan pinjaman ada lg x dokumen yg lain utk dibwk masa tu..

    T.kasih

    ReplyDelete
  36. Salam sis.. sy plan nk bt loan utk beli tanah utk bt rumah.. bila dh selesai loan tanah nk bt loan utk bt rumah pula.. anggaran loan dlm 200k tanah dan rumah.. mcm mana proses dia yer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf... yang tu saya tak dpt bantu. semua yang saya tulis berdasarkan pengalaman masa saya buat pinjaman. saya bukan pakar bidang nie.

      Delete
  37. Salam sis.. sy plan nk bt loan utk beli tanah utk bt rumah.. bila dh selesai loan tanah nk bt loan utk bt rumah pula.. anggaran loan dlm 200k tanah dan rumah.. mcm mana proses dia yer..

    ReplyDelete
  38. Maaf tuan tnh...sy tlg jawabkn... sy pernah kol lppsa tanya pasal ni,,, diorg suruh buat satu2.. mksudnta submit dulu loan u tanah 60k.. after pinjmn diluluskn n potongan gaji u tanah dah mula... kita boleh hantar permohonn u buat rumah atas tanah y kita beli tu... kita akn dapat buat loan atas baki kelayakan.. contoh kita kelayakan pinjaman kita 350k... tanah 60k..so layak u pinjam rumah 290k...

    ReplyDelete
  39. terima kasih atas perkongsian yg bermanfaat ini.

    ReplyDelete
  40. Halo,
    Nama saya ELIYANTI dari INDONESIA, saya cadangkan semua orang di sini untuk berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih merupakan syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 syarikat pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman daripada syarikat mereka.
    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat rakan dari Malaysia yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai Puan Gloria S (GLORIA S LOAN COMPANY) yang mendapat pinjaman saya sebesar Rp800,000,000 dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan dan pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila saya memeriksa akaun bank saya dan mendapati pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji untuk berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Puan Gloria S (SYARIKAT PINJAMAN GLORIA S).
    Saya mahu anda mempercayai Puan Gloria S dengan sepenuh hatinya kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah untuk mempunyai
    peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi Puan Gloria S melalui e-mel: (gloriasloancompany@gmail.com) ATAU WhatsApp Nombor: + 1 (330) 595-5285 atau hubungi saya melalui Email: eliyantidd1@gmail.com

    ReplyDelete
  41. Halo, saya Puan. GLORIA Peminjam Pinjaman Swasta. Kami memberi pinjaman kepada syarikat 2% yang lebih rendah. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang, ATAU anda memerlukan pinjaman perniagaan untuk meningkatkan perniagaan anda, membayar bil anda dan meningkatkan kesuburan syarikat anda? adakah anda telah dinafikan oleh Bank dan institusi kewangan lain? kami memberikan perkhidmatan yang baik kepada individu, korporat, lelaki dan wanita perniagaan bersedia membantu orang yang bersedia menulis kepada syarikat kami. Walau bagaimanapun, Opportunity Finance berada di Langkah Pintu anda, jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (gloriasloancompany@gmail.com) Atau WhatsApp Number +1 (330) 595-5285 dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
    Puan. Gloria S MD / CEO
    KEPERLUAN KREDIT MAKLUMAT YANG DIPERLUKAN:
    1) Nama penuh: ............
    2) Jantina: ............ .....
    3) Umur: ........................
    4) Negara: .................
    5) Nombor Telefon: ........
    6) Kerja: ..............
    7) Pendapatan: ......
    8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
    9) Tempoh pinjaman: ...............
    10) Sebab untuk pinjaman: ...........
    11) Adakah anda memohon dan ditolak? Kemudian ........
    12) Adakah anda bercakap bahasa Inggeris .......
    Best Regard

    ReplyDelete
  42. Kami adalah organisasi perundangan yang diwujudkan untuk membantu Orang yang memerlukan bantuan, seperti bantuan kewangan.

    Jadi jika anda atau anda berada dalam masalah kewangan dalam kegawatan kewangan, dan anda memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri, atau anda memerlukan pinjaman untuk membayar hutang anda atau membayar bil anda, memulakan perniagaan yang baik, atau telah meminjam lebih banyak Masalah dari tempatan bank, hubungi kami hari ini melalui E-mel: di catherinewilliamloancompany@gmail.com

    E-mel: catherinewilliamloancompany@gmail.com


    Permohonan pinjaman termasuk:

    Nama: _________
    Alamat: _________
    Negara: _________
    Kedengaran: _________
    Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: __________
    Pupuse _________
    tempoh pinjaman __________
    Pendapatan bulanan: _________
    Telefon: _________

    Sila hubungi kami melalui e-mel

    E-mel kepada kami: catherinewilliamloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  43. Assalamualaikum


    Calls Only::::{+12542276869}
    WhatsApp Only::::{+33753893351}
    Email:::::::{{aditya.aulia139@gmail.com}}
    {{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}}

    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    ReplyDelete
  44. Kami adalah organisasi perundangan yang diwujudkan untuk membantu Orang yang memerlukan bantuan, seperti bantuan kewangan.

    Jadi jika anda atau anda berada dalam masalah kewangan dalam kegawatan kewangan, dan anda memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri, atau anda memerlukan pinjaman untuk membayar hutang anda atau membayar bil anda, memulakan perniagaan yang baik, atau telah meminjam lebih banyak Masalah dari tempatan bank, hubungi kami hari ini melalui E-mel: di catherinewilliamloancompany@gmail.com

    E-mel: catherinewilliamloancompany@gmail.com


    Permohonan pinjaman termasuk:

      Nama: _________
      Alamat: _________
      Negara: _________
      Kedengaran: _________
      Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: __________
      Tujuan Pinjaman _________
      tempoh pinjaman __________
      Pendapatan bulanan: _________
    Telefon: _________

    Sila hubungi kami melalui e-mel

    E-mel kepada kami: catherinewilliamloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  45. Selamat hari setiap orang, saya Samantha Dengan nama saya ingin mengucapkan terima kasih dan penghargaan yang besar kepada Puan Linda Moore Loan Company kerana menawarkan saya pinjaman untuk membeli rumah saya dengan kadar faedah yang rendah. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada beliau kerana memberi saya pinjaman ini. Rakan saya di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk pelbagai tujuan saya nasihatkan anda menghubungi Puan Linda Mooore Loan Company untuk apa-apa jumlah keperluan loaniou, bukannya jatuh ke tangan Scammers dalam talian. Selamat hari ini kerana Puan Linda Moore. Jadi jika anda ingin memerlukan pinjaman dan anda ingin menghubungi mereka untuk pinjaman, anda menghubungi beliau di Email: lindamooreloans@gmail.com Atau Whatsap- +19292227999

    ReplyDelete
  46. ANDA MEMILIKI PENAWARAN PINJAMAN URGENT APLIKAT SEKARANG.
    (Franklinsloans37@gmail.com)
    Adakah anda sedang mencari pinjaman perniagaan? pinjaman peribadi, pinjaman rumah, kereta
    pinjaman, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tidak bercagar, usaha
    modal, dsb .. Atau adakah anda telah menolak pinjaman oleh bank atau a
    institusi kewangan untuk sebarang sebab. Kami adalah pemberi pinjaman swasta, pinjaman
    kepada perniagaan dan individu dalam kadar faedah rendah dan berpatutan
    Kadar faedah 2%. jika Berminat dengan pinjaman? Hubungi kami hari ini di
    (Franklinsloans37@gmail.com) dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
    Adakah anda memerlukan pinjaman segera atau bantuan kewangan lain?

    Kami menawarkan semua jenis pinjaman sebanyak dua peratus (2%). e-mel kami sekarang
    melalui: Franklinsloans37@gmail.com dengan maklumat berikut

    nama penuh
    tarikh lahir::
    negara:
    pekerjaan:
    jumlah pinjaman:
    tempoh pinjaman:
    tujuan pinjaman:
    pendapatan bulanan:

    E-mel kepada kami sekarang melalui (Franklinsloans37@gmail.com)
    WhatsApp: +19292227880
    Salam
    Mr.Franklin Henry
    Ketua Pengiklan
    FRANKLINS LOANS LTD.

    ReplyDelete
  47. BERITA BAIK!!!

    Nama saya Ratih Wahyu, saya ingin berkongsi kesaksian saya di sini di platform ini untuk semua rakyat Indonesia dan seluruh Asia berhati-hati dengan peminjam internet, Tuhan telah menyokong saya melalui Puan Kathleen Brian yang baik ibu.

    Selepas beberapa tempoh cuba mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan, dan enggan meneruskan, jadi saya memutuskan untuk mendaftar pinjaman dalam talian tetapi saya tertipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman yang berbeza.

    Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya bercakap dengan rakan saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Mrs Kathleen, yang merupakan pemilik syarikat pinjaman global. Rakan saya meminta saya memohon dari Puan Kathleen, jadi saya mengumpul keberanian dan menghubunginya.

    Saya memohon pinjaman sebanyak Rp500, 000,000 dengan kadar faedah 2%, jadi pinjaman itu mudah disepakati tanpa tekanan dan semua pengaturan dilakukan atas pemindahan kredit, karena fakta bahwa ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk mentransfer pinjaman Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil lesen permohonan mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya dikreditkan dengan jumlah wang tunai Rp500.000.000. Saya sangat gembira bahawa Tuhan akhirnya menjawab doa saya dengan memerintahkan pinjaman saya dengan pinjaman asal saya, yang telah memberikan saya keinginan hati saya.

    Mereka juga mempunyai satu pasukan pakar yang akan menasihatkan anda mengenai jenis perniagaan yang anda ingin melabur dan bagaimana untuk melabur wang anda, jadi anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup anda.

    Semoga Tuhan memberkati ibu Kathleen untuk membuat hidup mudah bagi saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Kathleen melalui e-mel: kathleenloancompany1@gmail.com untuk pinjaman anda.

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: ratihwahy@gmail.com dan Kezia yang memperkenalkan dan memberitahu saya tentang Puan Kathleen juga mendapat pinjaman baru dari syarikat itu. Anda boleh menghubungi Kezia melalui e-melnya: keziaarjuna@gmail.com.

    Akhirnya saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua untuk meluangkan masa untuk membaca kesaksian sebenar hidup saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.

    ReplyDelete
  48. BERITA BAIK!!!

    Nama saya Ratih Wahyu, saya ingin berkongsi kesaksian saya di sini di platform ini untuk semua rakyat Indonesia dan seluruh Asia berhati-hati dengan peminjam internet, Tuhan telah menyokong saya melalui Puan Kathleen Brian yang baik ibu.

    Selepas beberapa tempoh cuba mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan, dan enggan meneruskan, jadi saya memutuskan untuk mendaftar pinjaman dalam talian tetapi saya tertipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman yang berbeza.

    Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya bercakap dengan rakan saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Mrs Kathleen, yang merupakan pemilik syarikat pinjaman global. Rakan saya meminta saya memohon dari Puan Kathleen, jadi saya mengumpul keberanian dan menghubunginya.

    Saya memohon pinjaman sebanyak Rp500, 000,000 dengan kadar faedah 2%, jadi pinjaman itu mudah disepakati tanpa tekanan dan semua pengaturan dilakukan atas pemindahan kredit, karena fakta bahwa ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk mentransfer pinjaman Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil lesen permohonan mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya dikreditkan dengan jumlah wang tunai Rp500.000.000. Saya sangat gembira bahawa Tuhan akhirnya menjawab doa saya dengan memerintahkan pinjaman saya dengan pinjaman asal saya, yang telah memberikan saya keinginan hati saya.

    Mereka juga mempunyai satu pasukan pakar yang akan menasihatkan anda mengenai jenis perniagaan yang anda ingin melabur dan bagaimana untuk melabur wang anda, jadi anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup anda.

    Semoga Tuhan memberkati ibu Kathleen untuk membuat hidup mudah bagi saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Kathleen melalui e-mel: kathleenloancompany1@gmail.com untuk pinjaman anda.

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: ratihwahy@gmail.com dan Kezia yang memperkenalkan dan memberitahu saya tentang Puan Kathleen juga mendapat pinjaman baru dari syarikat itu. Anda boleh menghubungi Kezia melalui e-melnya: keziaarjuna@gmail.com.

    Akhirnya saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua untuk meluangkan masa untuk membaca kesaksian sebenar hidup saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.

    ReplyDelete
  49. Kami dapat membantu Anda dengan pinjaman asli untuk memenuhi kebutuhan Anda.
    Apakah Anda memerlukan pinjaman pribadi atau bisnis tanpa stres dan persetujuan cepat?
    Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak hari ini? Tidak Ada Pemeriksaan Kredit

    * PERSETUJUAN PINJAMAN DALAM 60MINS !!
    * DIJAMINKAN HARI YANG SAMA TRANSFER !!
    * 100% TINGKAT PERSETUJUAN !!
    * BUNGA BUNGA RENDAH AT 2% !!


    Hubungi AS untuk informasi lebih lanjut tentang tawaran pinjaman dan kami akan menyelesaikannya
    masalah keuangan. hubungi kami melalui email:

    charitykings2@gmail.com

    ReplyDelete
  50. BERITA BAIK!!!

    Nama saya Ratih Wahyu, saya ingin berkongsi kesaksian saya di sini di platform ini untuk semua rakyat Indonesia dan seluruh Asia berhati-hati dengan peminjam internet, Tuhan telah menyokong saya melalui Puan Kathleen Brian yang baik ibu.

    Selepas beberapa tempoh cuba mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan, dan enggan meneruskan, jadi saya memutuskan untuk mendaftar pinjaman dalam talian tetapi saya tertipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman yang berbeza.

    Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya bercakap dengan rakan saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Mrs Kathleen, yang merupakan pemilik syarikat pinjaman global. Rakan saya meminta saya memohon dari Puan Kathleen, jadi saya mengumpul keberanian dan menghubunginya.

    Saya memohon pinjaman sebanyak Rp500, 000,000 dengan kadar faedah 2%, jadi pinjaman itu mudah disepakati tanpa tekanan dan semua pengaturan dilakukan atas pemindahan kredit, karena fakta bahwa ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk mentransfer pinjaman Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil lesen permohonan mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya dikreditkan dengan jumlah wang tunai Rp500.000.000. Saya sangat gembira bahawa Tuhan akhirnya menjawab doa saya dengan memerintahkan pinjaman saya dengan pinjaman asal saya, yang telah memberikan saya keinginan hati saya.

    Mereka juga mempunyai satu pasukan pakar yang akan menasihatkan anda mengenai jenis perniagaan yang anda ingin melabur dan bagaimana untuk melabur wang anda, jadi anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup anda.

    Semoga Tuhan memberkati ibu Kathleen untuk membuat hidup mudah bagi saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Kathleen melalui e-mel: kathleenloancompany1@gmail.com untuk pinjaman anda.

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: ratihwahy@gmail.com dan Kezia yang memperkenalkan dan memberitahu saya tentang Puan Kathleen juga mendapat pinjaman baru dari syarikat itu. Anda boleh menghubungi Kezia melalui e-melnya: keziaarjuna@gmail.com.

    Akhirnya saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua untuk meluangkan masa untuk membaca kesaksian sebenar hidup saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.

    ReplyDelete
  51. We wish to inform the general public that CAPITALSOURCE FINANCE LLC is currently giving out loan at interest rate of
    5%, We offer loans to commercial and private bodies ranging from
    $1,000 to the maximum of $15,000,000 within the periods of 1 to 25
    years, We offer loan at low interest rate and with no credit check, we
    offer Personal loans, debt consolidation loans, venture capital,
    business loans, education loans, home loans or "loans for any
    reason!However, Our method, offers you the chance to state the amount
    of loan needed and also the duration you can afford, We are well
    certified and registered, Our loans are well insured for maximum
    security which is our great priority,

    Contact us via our email: capitalsourcefinancellny@gmail.com
    you can call on +1 (518) 841-1788. +1 (415) 562-0740 and add up on whatsapp +19495231457
    Thank you

    ReplyDelete
  52. Apakah Anda mengalami kesulitan keuangan atau ingin memenuhi impian Anda dengan dana? Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk melunasi tagihan Anda, Mulai atau perluas bisnis Anda?
    Apakah Anda mengalami kesulitan dalam memperoleh pinjaman dari Pemberi Pinjaman atau Bank karena tingginya biaya / persyaratan pinjaman? Apakah Anda membutuhkan pinjaman untuk alasan yang sah?
    Kemudian khawatir kami datang untuk menawarkan pinjaman kepada pelamar yang tertarik baik lokal maupun luar negeri tidak peduli jenis kelamin atau lokasi tetapi usia harus 18 tahun ke atas.
    Kembali kepada kami untuk negosiasi tentang jumlah yang Anda butuhkan akan menjadi keputusan yang bijaksana.
    TYPE PINJAMAN KAMI
    Pinjaman ini dibuat untuk membantu klien kami secara finansial, dengan tujuan mengurangi beban keuangan. Untuk alasan apa pun, pelanggan dapat menemukan rencana pinjaman yang sesuai dari perusahaan kami yang memenuhi persyaratan keuangan.
    Hubungi perusahaan pinjaman Gloria S melalui email: {gloriasloancompany@gmail.com} atau WhatsApp Number: +1 (361) 645-7557
    Salam Hormat

    ReplyDelete
  53. Dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY

     Saat ini kami menawarkan pinjaman tanpa jaminan tanpa jaminan yang diperlukan untuk suku bunga 1% hingga 1,60% untuk jangka waktu 1 hingga 15 tahun. Dana Investasi dapat digunakan untuk pembiayaan perdagangan, konstruksi, peningkatan kredit, pendanaan pemerintah, investasi properti dan semua kisaran pendanaan. Kami fokus pada start-up, tahap awal, pendanaan Proyek, pendanaan bisnis, batas kredit dan semua kisaran investasi yang membutuhkan pendanaan. Kami telah menyediakan lebih dari $ 1 Miliar dalam pinjaman bisnis kepada lebih dari 17.000 pemilik bisnis seperti Anda.

    SYARAT:

    1% hingga 1,60% BUNGA BUNGA
    1 hingga 15 tahun TAHUN DURASI
    $ 50,000.00 (Lima Puluh Ribu USD) hingga $ 500 Juta USD / EUR PERSYARATAN:

    Kami menggunakan teknologi risiko yang kami tetapkan untuk memberi Anda pinjaman bisnis yang tepat sehingga Anda dapat mengembangkan bisnis Anda. Layanan kami cepat dan dapat diandalkan, pinjaman disetujui dalam 24 jam setelah aplikasi berhasil. Kami menawarkan pinjaman dari kisaran minimum $ 50.000,00 hingga maksimum $ 500 juta.

    Tolong beri tahu saya jika Anda tertarik dengan layanan kami sehingga dapat memberi Anda lebih banyak informasi.

    JANGAN JANGAN BALAS JIKA ANDA TIDAK TERTARIK.

    Yours Service.
    Mrs Iskandar Lestari
    Iskandar Lestari Loan Company
    Calls Only ::{+16264653418}
    WhatsApp Only::{+33753893351}
    Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    ReplyDelete
  54. Halo,
    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya sarankan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, karena ada begitu banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 pemberi pinjaman, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang karena berhutang.

    Saya hampir menyerah sampai saya meminta saran dari seorang teman yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asli dan perusahaan yang sangat andal yaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa ada tekanan dan pada suku bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa rekening bank saya dan menemukan jumlah pinjaman yang saya minta telah ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan apa pun sehingga saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya ingin Anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati karena ia sangat membantu dalam kehidupan dan kehidupan finansial saya. Anda harus menganggap diri Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman dari Ibu Alicia Radu, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya akan dengan senang hati menjawab Anda karena Anda juga dapat membantu orang lain setelah Anda menerima pinjaman Anda.

    ReplyDelete
  55. nama saya Sri Purwati dari Indonesia. Saya ingin berterima kasih kepada ibu Yodika Roni yang membantu saya mendapatkan pinjaman. selama tiga bulan, saya telah mencari pinjaman untuk melunasi utang, semua orang yang saya temui ditipu dan mengambil uang saya sampai akhirnya saya melihat kisah Ibu Yodika Roni dan alamat situs web perusahaan yang ia bagikan. Perusahaan dapat memberi saya pinjaman sebesar Rp80 , 000.000 yang saya ajukan. perusahaan juga dapat membantu Anda. karena perusahaan juga telah membantu beberapa rekan saya yang lain. jika Anda memerlukan bantuan keuangan, silakan hubungi perusahaan 24HOURS FINANCE melalui email: 24hoursfinance.org@gmail.com
    alamat websit perusahaan: www24hoursfinance.org
    Whatsapp perusahaan: +1 (929) 251-1654.
    Perusahaan tidak tahu bahwa saya melakukan ini dengan menyebarkan niat baik perusahaan kepada saya, tetapi saya merasa saya harus berbagi ini dengan Anda semua untuk membebaskan diri dari penipu, harap berhati-hati terhadap peniru dan hubungi perusahaan pinjaman yang tepat. di bawah ini adalah kata-kata dorongannya kepada mereka yang mencari pemberi pinjaman swasta yang jujur ​​dan jujur.
    "Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk melunasi kredit dan utang? Apakah Anda perlu membiayai untuk mendirikan bisnis Anda sendiri? Apakah Anda perlu pinjaman untuk melaksanakan proyek-proyek besar? Apakah Anda memerlukan pinjaman kuliah? Apakah Anda memerlukan dana untuk berbagai tujuan lain? Berikut adalah email saya: srip2041@gmail.com Email Ibu Yodika Roni: yodikaroni@gmail.com
    Terima kasih sudah membaca dan semoga berhasil

    ReplyDelete
  56. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal di Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran konkrit kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, terkadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria, Singapura, dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya menelepon EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Mrs ESTHER PATRICK. Manajer cabang Perusahaan pinjaman, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman sebesar Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mengalihkan pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa Rp600.000.000 yang saya lamar telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya bukti dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik LADY ESTHER telah melakukannya dalam kehidupan saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk menceritakan dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentangnya, Dia menawarkan semua jenis pinjaman kepada individu dan perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Maha Kuasa terus memberkati LADY ESTHER untuk pekerjaan baiknya dalam kehidupan dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk menanyakan detail lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete
  57. Adakah anda mengalami masalah kewangan atau anda ingin memenuhi impian anda dengan dana? Dalam tempoh 24 jam, SYARIKAT PINJAMAN GLORIA menyediakan pinjaman komersial dan peribadi, pinjaman perniagaan, pinjaman rumah dan lain-lain pada kadar faedah 2℅. Sesiapa yang berminat harus menghubungi kami melalui e-mel dengan maklumat di bawah;

    Data pemohon:
    1) Nama Penuh:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Jantina:
    5) Kerja:
    6) nombor telefon:
    7) Kedudukan semasa di tempat kerja:
    8 Pendapatan bulanan:
    9) Jumlah pinjaman yang diperlukan:
    10) Tempoh pinjaman:
    11) Adakah anda memohon sebelum:
    12) Tarikh Lahir:
    E-mel: (gloriasloancompany@gmail.com) ATAU Nombor Whatsapp: WhatsApp Nombor: +1 (361) 645-7557.
    Terima kasih

    ReplyDelete
  58. Adakah anda mengalami masalah kewangan atau anda ingin memenuhi impian anda dengan dana? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar bil anda, Mula atau mengembangkan perniagaan anda?
    Adakah anda mengalami kesukaran mendapatkan pinjaman daripada Peminjam atau Bank yang keras kerana bayaran / syarat pinjaman yang tinggi? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk alasan yang sah?
    Kemudian bimbang kami telah datang untuk menawarkan pinjaman kepada pemohon yang berminat di dalam dan di luar negara tidak kira jantina atau lokasi tetapi usia mesti 18 tahun ke atas.
    Kembali kepada kami untuk rundingan mengenai jumlah yang anda perlukan akan menjadi keputusan bijak.
    JENIS PINJAMAN KAMI
    Pinjaman ini diwujudkan untuk membantu pelanggan kami secara kewangan, dengan tujuan untuk mengurangkan beban kewangan. Apa pun sebabnya, pelanggan boleh mencari pelan pinjaman yang sesuai dari syarikat kami yang memenuhi keperluan kewangan.
    Hubungi syarikat pinjaman Gloria S melalui e-mel: {gloriasloancompany@gmail.com} atau WhatsApp Number: +1 (361) 645-7557
    Selamat sejahtera

    ReplyDelete
  59. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang CREDIT UNION DAYA LESTARI di salah satu blog saya menghubungi CREDIT UNION DAYA LESTARI konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun 2017/18 dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    dia BBM INVITE:{D8980E0B}
    Calls Only ::{+12542276869}
    WhatsApp Only::{+33753893351}

    ReplyDelete
  60. ANDA MEMILIKI PENAWARAN PINJAMAN URGENT APLIKAT SEKARANG.
         (Franklinsloans37@gmail.com)

    Adakah anda sedang mencari pinjaman perniagaan? pinjaman peribadi, pinjaman rumah, kereta
    pinjaman, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tidak bercagar, usaha
    modal, dsb .. Atau adakah anda telah menolak pinjaman oleh bank atau a
    institusi kewangan untuk sebarang sebab. Kami adalah pemberi pinjaman swasta, pinjaman
    kepada perniagaan dan individu dalam kadar faedah rendah dan berpatutan
    Kadar faedah 4%. jika Berminat dengan pinjaman? Hubungi kami hari ini di
    (Franklinsloans37@gmail.com) dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
    Adakah anda memerlukan pinjaman segera atau bantuan kewangan lain?

    Kami menawarkan semua jenis pinjaman pada kadar dua peratus (4%). e-mel kami sekarang
    melalui: Franklinsloans37@gmail.com dengan maklumat berikut

    nama penuh
    tarikh lahir::
    negara:
    pekerjaan:
    jumlah pinjaman:
    tempoh pinjaman:
    tujuan pinjaman:
    pendapatan bulanan:

    E-mel kepada kami sekarang melalui (Franklinsloans37@gmail.com)
    WhatsApp: +19292227880
    Salam
    Mr.Williams Henry Franklin.
    Ketua Pengiklan
    WILLIAMS LOANS LTD.

    ReplyDelete
  61. Apakah Anda membutuhkan pinjaman? Pinjaman pribadi atau komersial? '' Signature Finance '' menawarkan pinjaman mulai dari $ 5.000 hingga $ 5.000.000 dengan bunga 2%. Dapatkan pinjaman Anda disetujui dalam hitungan menit dan dana Anda ditransfer ke akun Anda dalam 24 jam. Daftar sekarang melalui e-mail; (signaturefinance54@gmail.com / financesignature54@yahoo.com)

    ReplyDelete
  62. Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

    Detail Kontak Penuh:

    Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
    Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
    BBM INVITES: {D8980E0B}
                           : {4424AA}
    Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
    Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

               TESTIMONI OLEH
    Penerima Manfaat: Angga Annisa
       Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

    ReplyDelete
  63. Halo, nama saya Victoria Alberto, korban penipuan di tangan pemberi pinjaman palsu. Saya telah kehilangan sekitar Rp6.000.000, juta rupiah karena saya membutuhkan modal besar Rp300,000,000.juta rupiah saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi. bisnis saya hancur, dan dalam prosesnya saya kehilangan anak saya. Aku tidak tahan lagi ini terjadi. pada Maret 2017, saya bertemu seorang teman yang memperkenalkan saya kepada ibu yang baik, Nyonya Olivia Daniel, yang pada akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah perusahaan. ibu yang baik saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk berterima kasih, dan semoga Tuhan terus memberkati Anda. Saya juga suka menggunakan kesempatan ini untuk memberi saran kepada sesama orang Indonesia, bahwa ada banyak scammers di luar sana, jadi jika Anda membutuhkan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman cepat, hanya mendaftar melalui Nyonya Olivia Daniel melalui email: (oliviadaniel93@gmail.com ). Anda juga dapat menghubungi saya melalui email ini: (victoriaalberto78@gmail.com). jika kamu ragu. tolong dia adalah satu-satunya orang yang dapat diandalkan dan dapat dipercaya.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  64. Saya telah kehilangan banyak masa untuk syarikat pinjaman palsu yang cuba mendapatkan pinjaman. tetapi itu tidak berlaku lagi.

    Nah, saya melihat komen pada blog oleh Marianne Low yang memberi keterangan tentang mendapatkan pinjaman dari seorang ibu Susan bowman, yang saya fikir sebagai salah satu syarikat palsu ini. Kemudian saya memutuskan untuk menghubunginya dan mencubanya semula .... Mengejutkan saya selepas prosedur yang diberikan kepada saya oleh ibu Susan. Kemudian dia meyakinkan saya bahawa saya akan dibiayai oleh bank langsung dari Indonesia yang harus saya pegang. Saya menunggu sehingga pinjaman saya diproses dan diluluskan dan kemudian saya mendapat pinjaman saya memohon langsung ke akaun bank saya tanpa bayaran tambahan ... Semoga Allah memberkati ibu Susan untuk kerja yang indah yang dia lakukan ..... Kebanyakan kawan saya yang memerlukan pinjaman juga dikenakan dan mereka mendapat pinjaman juga ....

    Anda boleh menghubungi ibu Susan bowman dengan e-mel ini (Susanbowmanloancompany@gmail.com)
    Juga pada WhatsApp +18597771805
    untuk pinjaman anda sendiri dia tidak menipu saya

    Dan jika anda juga boleh menghubungi saya di email ini jika anda takut: aelok36@gmail.com

    ReplyDelete
  65. Apakah Anda seorang pria atau wanita bisnis? Apakah Anda dalam kekacauan keuangan atau apakah Anda memerlukan dana untuk memulai bisnis Anda sendiri? Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk memulai Skala Kecil dan usaha menengah yang baik? Apakah Anda memiliki skor kredit yang rendah dan Anda kesulitan mendapatkan pinjaman modal dari bank lokal dan lembaga keuangan lainnya ?. Pelamar yang tertarik harus Menghubungi kami melalui email: BBM INVITE: {D8980E0B}
    WhatsApp Only: {+ 33753893351}
    Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

       Pinjaman kami diasuransikan dengan baik untuk keamanan maksimum adalah prioritas kami, Tujuan utama kami adalah untuk membantu Anda mendapatkan layanan yang layak Anda dapatkan, Program kami adalah cara tercepat untuk mendapatkan apa yang Anda butuhkan dalam sekejap. Kurangi pembayaran Anda untuk mengurangi beban pada pengeluaran bulanan Anda. Dapatkan fleksibilitas yang dapat Anda gunakan untuk tujuan apa pun mulai dari liburan, pendidikan, hingga pembelian unik. Pelamar yang tertarik harus Menghubungi kami melalui email: BBM INVITE: {D8980E0B} WhatsApp Only :: {+ 33753893351}
    Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

       Kami menawarkan berbagai layanan keuangan yang meliputi: Perencanaan Bisnis, Keuangan Komersial dan Pengembangan, Properti dan Hipotek, Pinjaman Konsolidasi Utang, Pinjaman Bisnis, Pinjaman Pribadi, Pinjaman Pembiayaan Rumah dengan tingkat bunga rendah sebesar 1,00% per annul untuk perorangan, perusahaan dan badan perusahaan. Dapatkan yang terbaik untuk keluarga Anda dan miliki rumah impian Anda juga dengan skema Pinjaman Umum kami. Pelamar yang tertarik harus Menghubungi kami melalui BBM INVITE: {D8980E0B}
    WhatsApp Only :: {+ 33753893351}
    Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    ReplyDelete
  66. Halo,
    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya sarankan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, karena ada begitu banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 pemberi pinjaman, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang karena berhutang.

    Saya hampir menyerah sampai saya meminta saran dari seorang teman yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asli dan perusahaan yang sangat andal yaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa ada tekanan dan pada suku bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa rekening bank saya dan menemukan jumlah pinjaman yang saya minta telah ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan apa pun sehingga saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya ingin Anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati karena ia sangat membantu dalam kehidupan dan kehidupan finansial saya. Anda harus menganggap diri Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman dari Ibu Alicia Radu, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya akan dengan senang hati menjawab Anda karena Anda juga dapat membantu orang lain setelah Anda menerima pinjaman Anda.

    ReplyDelete
  67. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu karena telah membantu saya mendapatkan pinjaman yang baik setelah saya banyak menderita di tangan pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa menawarkan pinjaman, saya telah membutuhkan pinjaman selama 3 tahun terakhir untuk memulai bisnis saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan perusahaan palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan pinjaman kepada saya. dan saya sangat Frustrasted karena saya kehilangan semua uang saya ke perusahaan palsu di Turki, karena saya berhutang kepada bank dan teman-teman saya dan saya tidak punya orang untuk dijalankan, sampai suatu hari setia bahwa seorang teman saya menelepon Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya harus menghubungi Siti Aminah dan dia mengatakan kepada saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahwa dia adalah ibu yang baik dan saya harus mengumpulkan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia Radu dan saya terkejut ketika pinjaman saya diproses dan disetujui dan dalam waktu 3 jam pinjaman saya ditransfer ke rekening saya dan saya sangat terkejut bahwa ini adalah mukjizat dan saya harus bersaksi tentang pekerjaan baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya akan menyarankan semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi email Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya jamin bahwa Anda akan bersaksi seperti yang saya lakukan dan Anda juga dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan Anda masih dapat menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui email: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Tuhan terus memberkati dan mencintai ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan finansial saya

    ReplyDelete
  68. Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

    Detail Kontak Penuh:

    Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
    Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
    BBM INVITES: {D8980E0B}
                           : {4424AA}
    Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
    Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

               TESTIMONI OLEH
    Penerima Manfaat: Angga Annisa
       Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

    ReplyDelete
  69. Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

    Detail Kontak Penuh:

    Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
    Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
    BBM INVITES: {D8980E0B}
                           : {4424AA}
    Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
    Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

               TESTIMONI OLEH
    Penerima Manfaat: Angga Annisa
       Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

    ReplyDelete
  70. Halo,
    Saya Nyonya Rebecca Walker, Apakah Anda perlu pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek atau tujuan lain? Apakah Anda ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Cari tidak lagi karena kami di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda menjadi sesuatu dari masa lalu !!! kami memberikan pinjaman kepada perusahaan, entitas swasta dan individu dengan suku bunga rendah dan terjangkau 2% untuk periode tetap 1-20 tahun dan masa tenggang enam bulan sebelum dimulainya cicilan bulanan. Anda dapat menghubungi kami melalui e-mail melalui: (rebeccawalker700@gmail.com)

    APLIKASI DATA

    1) Nama:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Jenis Kelamin:
    5) Status pernikahan:
    6) Pekerjaan:
    7) Nomor Telepon:
    8) posisi di tempat kerja:
    9) penghasilan bulanan:
    10) Jumlah pinjaman:
    11) durasi pinjaman:
    12) Tujuan pinjaman:
    13) Tanggal Lahir:
    14) Nomor Whatsapp:

    Terima kasih

    ReplyDelete
  71. LOAN OFFER
    Halo, Adakah anda memerlukan pinjaman daripada Syarikat yang paling dipercayai dan boleh dipercayai
    di dunia? jika ya maka hubungi kami sekarang kerana kami menawarkan pinjaman kepada semua
    kategori pencari sama ada syarikat atau penggunaan kakitangan. Kami menawarkan
    pinjaman pada kadar faedah 3%, Hubungi kami melalui Whats app +919205646839
    neadneadloan@gmail.com

    BORANG PERMOHONAN PENCEGAHAN PINJAMAN
      ******************************
    1) Nama Penuh:
      2) Jantina:
      3) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
      4) Tempoh Pinjaman:
      5) Negara:
      6) Alamat Rumah:
      7) Nombor Mudah Alih:
      8) Nombor Faks:
      9) Pekerjaan:
    10) Pendapatan Bulanan:
      11) Tarikh Gaji:
      12) Tujuan pinjaman:
      13) Di mana anda mendapat iklan pinjaman kami:
    neadneadloan@gmail.com

    ReplyDelete
  72. Assalamualaikum


    Calls Only::::{+16264653418}
    WhatsApp Only::::{+33753893351}
    Email:::::::{{aditya.aulia139@gmail.com}}
    {{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}}

    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    ReplyDelete
  73. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang CREDIT UNION DAYA LESTARI di salah satu blog saya menghubungi CREDIT UNION DAYA LESTARI konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    dia BBM INVITE:{D8980E0B}
    Calls Only ::{+12542276869}
    WhatsApp Only::{+33753893351}

    ReplyDelete
  74. Wow saya tidak percaya ini, Nama saya Diah Lydia dari Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberi saran kepada semua orang agar mudah berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga banyak kreditur di sini adalah penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda saya meminta pinjaman sekitar 100 juta di atas seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 12 juta tanpa pinjaman, mereka bertanya lagi dan lagi untuk rumah kos, saya membayar hampir 12 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman,

    Tuhan kemuliaan, saya bertemu dengan seorang teman baru yang dulunya dipinjamkan, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia mengenalkan saya pada Nyonya Tricia Wilson, dan saya memohon 850 juta, saya pikir dia cerdas dan penipu, tapi Saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa pagar. Saya sangat senang karena saya telah diselamatkan daripada menjadi miskin.

    Jadi saya menyarankan semua penghuni di sini yang membutuhkan pinjaman untuk dihubungi
    Nyonya Tricia Wilson, melalui e-mail: triciawilsonloanfirm@gmail.com

    Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui e-mail: diahlydia73@gmail.com

    Sekali lagi terima kasih untuk membaca kesaksian saya dan Tuhan terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup yang panjang dan sejahtera, dan saya merasa bahagia bahwa saya dan keluarga saya lagi. (Amin)

    ReplyDelete
  75. Assalamualaikum Wr. Wb.

    WhatsApp Only::::{+33753893351}
    Email:::::::::{aditya.aulia139@gmail.com}
    {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    ReplyDelete
  76. KAMI MENAWARKAN PINJAMAN 1 JAM TRANSFER PERBANKAN

    Halo, Adakah anda memerlukan pinjaman daripada Syarikat yang paling dipercayai dan boleh dipercayai
    di dunia? jika ya maka hubungi kami sekarang kerana kami menawarkan pinjaman kepada semua
    kategori pencari sama ada syarikat atau penggunaan kakitangan. Kami menawarkan
    pinjaman pada kadar faedah 3%, Hubungi kami melalui Whats app +919205646839
    neadneadloan@gmail.com

    BORANG PERMOHONAN PENCEGAHAN PINJAMAN
      ******************************
    1) Nama Penuh:
      2) Jantina:
      3) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
      4) Tempoh Pinjaman:
      5) Negara:
      6) Alamat Rumah:
      7) Nombor Mudah Alih:
      8) Nombor Faks:
      9) Pekerjaan:
    10) Pendapatan Bulanan:
      11) Tarikh Gaji:
      12) Tujuan pinjaman:
      13) Di mana anda mendapat iklan pinjaman kami:
    neadneadloan@gmail.com

    ReplyDelete

  77. WE OFFER LOAN 1 HOURS BANKING TRANSFER

    Hello, Do you need a loan from The most trusted and reliable company
    in the world? if yes then contact us now for we offer loan to all
    categories of seekers be it companies or for staff usage. We offer
    loan at 3% interest rate, Contact us via Whats app +919205646839
    neadneadloan@gmail.com

    LOAN SEEKERS APPLICATION FORM
    ******************************
    1) Full Name:
    2) Gender:
    3) Loan Amount Needed:
    4) Loan Duration:
    5) Country:
    6) Home Address:
    7) Mobile Number:
    8) Fax Number:
    9) Occupation:
    10) Monthly Income:
    11) Salary Date:
    12) Purpose of loan:
    13) Where did you get our loan advertisement:
    neadneadloan@gmail.com

    ReplyDelete
  78. Halo semuanya, Nama saya Sasha Ahmad, seorang warga negara Malaysia; Saya berusia 38 tahun .. Saya ingin menggunakan media ini untuk menginformasikan Anda semua tentang kebaikan tuan karena akhirnya membimbing saya kepada pemberi pinjaman yang benar-benar dan tulus bernama Bryan M Corsini, direktur pelaksana MODAL SUMBER KEUANGAN setelah ditipu oleh pemberi pinjaman palsu lainnya, saya tidak punya harapan dan tidak tahu siapa yang harus dipercaya ketika dia datang dan memberikan senyum yang luar biasa di wajah saya karena kejutan terbesar saya. Siapa pun dari Anda yang juga menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi, saya telah membawakan Anda kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percayai, cukup hubungi mereka sekarang melalui email: {capitalsourcefinancellny@gmail.com}} melalui Whatsapp +1 832-648-2931 untuk info lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman Anda atau Anda dapat menghubungi saya melalui email saya untuk panduan dan saran lebih lanjut tentang cara mengajukan pinjaman dari Mr. Bryan di sashaahmad247@gmail.com. Dan sekali lagi terima kasih kepada Bryan M Corsini karena memberi saya pinjaman sebesar $ 80.000.

    ReplyDelete
  79. Halo,
    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya sarankan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, karena ada begitu banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 pemberi pinjaman, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang karena berhutang.

    Saya hampir menyerah sampai saya meminta saran dari seorang teman yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asli dan perusahaan yang sangat andal yaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa ada tekanan dan pada suku bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa rekening bank saya dan menemukan jumlah pinjaman yang saya minta telah ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan apa pun sehingga saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya ingin Anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati karena ia sangat membantu dalam kehidupan dan kehidupan finansial saya. Anda harus menganggap diri Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman dari Ibu Alicia Radu, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya akan dengan senang hati menjawab Anda karena Anda juga dapat membantu orang lain setelah Anda menerima pinjaman Anda.

    ReplyDelete
  80. Aku indriaty manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapat pinjaman saya Rp850,000,000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui MAGRETSPENCERLOANCOMPANY dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. (magretspencerloancompany@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (indriatymanirjo010@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

    ReplyDelete
  81. Assalamualaikum Wr. Wb.

    WhatsApp Only::::{+33753893351}
    Email:::::::::{aditya.aulia139@gmail.com}
    {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    ReplyDelete
  82. Halo,
    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya sarankan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, karena ada begitu banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 pemberi pinjaman, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang karena berhutang.

    Saya hampir menyerah sampai saya meminta saran dari seorang teman yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asli dan perusahaan yang sangat andal yaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa ada tekanan dan pada suku bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa rekening bank saya dan menemukan jumlah pinjaman yang saya minta telah ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan apa pun sehingga saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya ingin Anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati karena ia sangat membantu dalam kehidupan dan kehidupan finansial saya. Anda harus menganggap diri Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman dari Ibu Alicia Radu, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya akan dengan senang hati menjawab Anda karena Anda juga dapat membantu orang lain setelah Anda menerima pinjaman Anda.

    ReplyDelete
  83. Assalamualaikum Wr. Wb.

    WhatsApp Only::::{+33753893351}
    Email:::::::::{aditya.aulia139@gmail.com}
    {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    ReplyDelete
  84. Nama saya Azmi, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman, mereka banyak penipu dan peminjam pinjaman palsu di internet. Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH membantu saya dengan Bunda Alicia Radu setelah saya tertipu oleh 6 pinjaman pemberi pinjaman. Saya hampir kehilangan harapan sampai ALLAH menggunakan ROBBI dari saya untuk mendapatkan pinjaman saya sebesar RM 10,000 dari ibu Alicia Radu dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan dan hanya dengan suku bunga 2%.

    Saya sangat terkejut ketika memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya kirim dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Jadi saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi email ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman.

    dan Anda masih dapat menghubungi ROBBI yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui email: (robbi5868@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (azmi88455@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman dari Ibu Alicia Radu,
    semoga ALLAH terus memberkati ibu Alicia Radu And is Family

    ReplyDelete
  85. Halo, nama saya Sulis Susanti dari Indonesia, saya ingin mencari pinjaman sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu.
    Beberapa bulan yang lalu saya tegang finusahaan pinjaman online, karena saya perlu sebuah perusahaan pinjaman yang jujur.

    Aku hampa jaminan dari 750 juta rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

    Saya ingin Anda yakin dan percaya diri bahwa ini adalah asli karena saya memiliki semua bukti pengolahan pinjaman ini termasuk kartu id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kertas kerja. Saya percaya Ibu Joy Wilson sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (joywilsonloanfirm@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sulissusanti971@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman

    ReplyDelete
  86. We offer you loans with very flexible conditions. Our interest rates vary depending on the amount requested and the settlement period. Our interest rates are relatively low so when you pay back your monthly installments, you keep smiling
    We support funding your projects such as building houses, offices, farms, we support your travel plans, your company, or projects that require external funding.
    We provide loans to individuals: personal loans for consumption, immovable loans, credit exchanges, debt exchanges to fulfill all your debts
    Requirements:
    Active Bank Account
    Identity Card / SIM
    Business owner / working class
    Active Phone Number
    BBM ............
    Loans: 40 million Minimum and maximum 20 billion
    Year: 1 minimum and maximum 20 years

    Regards:
    Company: RAMADHAN ISLAMIYAT LOANS
    email: (ramadhanislamiyatloans@gmail.com)
    BB PIN: (e32ddf1e)

    ReplyDelete
  87. Sebuah kabar baik untuk semua orang, dewan direksi perusahaan MICHELLE ANDY LOAN ketika memberikan pinjaman kepada semua pemohon sehingga harga kami pada tingkat bunga 1% setahun baru-baru ini memenuhi kebutuhan keuangan Anda. Semua yang kami butuhkan dari Anda adalah beberapa informasi tentang Anda jadi jika Anda tertarik. Tidak ada bentuk biaya, lebih sedikit tekanan. Ada solusi pembayaran faks online, cepat dan selalu tersedia.
    Pinjaman bayaran kredit macet memungkinkan Anda untuk menyelesaikan kewajiban keuangan kecil Anda seperti membawa anjing Anda ke dokter hewan untuk perawatan yang diperlukan. Bagian terbaiknya adalah Anda tidak perlu mengetuk pintu orang tua Anda untuk mendapatkan uang. dll. Jika Anda perlu menunjukkan minat Anda, silakan hubungi kami di portal / pelanggan kami (michelle.andyloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  88. Halo,
    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya sarankan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, karena ada begitu banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 pemberi pinjaman yang berbeda, saya kehilangan banyak uang karena saya sedang mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang karena hutang.

    Saya hampir menyerah sampai saya meminta saran dari seorang teman yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asli dan perusahaan yang sangat dapat diandalkan yaitu Bunda Alicia Radu yang mendapatkan pinjaman saya dari 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan pada suku bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa rekening bank saya dan menemukan jumlah pinjaman yang saya minta telah ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan sehingga saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Bunda Alicia Radu

    Saya ingin Anda mempercayai Bunda Alicia Radu dengan sepenuh hati karena ia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan finansial saya. Anda harus menganggap diri Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya akan dengan senang hati menjawab Anda karena Anda juga dapat membantu orang lain setelah Anda menerima pinjaman Anda.

    ReplyDelete
  89. Apakah Anda memerlukan dana cepat dengan A.P.R yang relatif rendah? Kami menawarkan pembiayaan bisnis, keuangan pribadi, keuangan rumah, pembiayaan mobil, keuangan pelajar, pendanaan konsolidasi utang, misalnya, terlepas dari kredit Anda. Kami menjamin untuk memberikan layanan keuangan kepada banyak pelanggan kami di seluruh dunia. Dengan paket pinjaman fleksibel kami, dana dapat diproses dan ditransfer ke peminjam dalam waktu sesingkat mungkin, hubungi spesialis kami untuk saran dan perencanaan keuangan.

    Salam:
    Perusahaan: HUTANG RAMADHAN ISLAMIYAT
    email: (ramadhanislamiyatloans@gmail.com)
    PIN BB: (e32ddf1e)
    WhatsApp :( 447454810709)
    Blogger: (ramadhanislamiyatloanz.blogspot.com)
    Ibu: Anita Ervina (CEO)

    ReplyDelete
  90. Halo,
    Apakah Anda mencari pinjaman asli? apakah Anda berhutang dan membutuhkan uang untuk melunasi tagihan Anda, apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk memulai bisnis baru atau meningkatkan bisnis Anda? apakah Anda memerlukan pinjaman untuk membeli mobil atau rumah? apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai di ujung jari Anda karena pendanaan yang tidak memadai? Apakah Anda memiliki skor kredit yang rendah dan Anda merasa kesulitan untuk mendapatkan layanan modal dari bank lokal dan lembaga keuangan lainnya? spesialisasi, Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Kami menawarkan semua jenis pinjaman dalam jumlah berapa pun kepada perusahaan dan perorangan dengan tingkat bunga 2% yang rendah dan terjangkau. Modal dan proses pinjaman kami aman, asli, dan 100% dijamin dan dijamin. Tertarik, silakan hubungi saya melalui email; (helenwilson719@gmail.com)

    Email: helenwilson719@gmail.com

    ReplyDelete
  91. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    BBM<<{D8980E0B}
    WA>>{ 33)753893351

    ReplyDelete
  92. Halo,
    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya sarankan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, karena ada begitu banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 pemberi pinjaman yang berbeda, saya kehilangan banyak uang karena saya sedang mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang karena hutang.

    Saya hampir menyerah sampai saya meminta saran dari seorang teman yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asli dan perusahaan yang sangat dapat diandalkan yaitu Bunda Alicia Radu yang mendapatkan pinjaman saya dari 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan pada suku bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa rekening bank saya dan menemukan jumlah pinjaman yang saya minta telah ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan sehingga saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Bunda Alicia Radu

    Saya ingin Anda mempercayai Bunda Alicia Radu dengan sepenuh hati karena ia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan finansial saya. Anda harus menganggap diri Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya akan dengan senang hati menjawab Anda karena Anda juga dapat membantu orang lain setelah Anda menerima pinjaman Anda.

    ReplyDelete
  93. Selamat hari Sir / Madam

    Kami menawarkan Pinjaman kepada Badan Swasta dan Komersial dengan kadar faedah tahunan yang sangat rendah sebanyak 3%, 1 tahun hingga 25 tahun pembayaran balik. Kami memberi pinjaman dalam lingkungan 5,000 hingga 500,000,000. Ini adalah untuk membasmi sejarah Kredit yang buruk, dan juga untuk membawa keuntungan yang stabil kepada kedua-dua syarikat dan pelanggan kami.

    Adakah anda kehilangan tidur pada waktu malam yang membimbangkan bagaimana untuk mendapatkan Pinjaman? Hubungi: Paul Loan Agency sekarang melalui E-mail: paulhelpfund@yahoo.com atau WhatsApp: +91 733 787 3110

    Kami menawarkan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 3% dan, kami menawarkan.

    * Pinjaman peribadi
    * Pinjaman penggabungan hutang
    *Modal teroka
    * Pinjaman perniagaan
    * Pinjaman pendidikan
    * Pinjaman rumah
    * Pinjaman untuk apa-apa sebab

    Untuk Maklumat Yang Lebih Segera Dapatkan Kembali Ke Kami Segera. paulhelpfund@yahoo.com atau WhatsApp: +91 733 787 3110
    Salam
    Encik Paul Moritz

    ReplyDelete
  94. Assalamualaikum Wr. Wb.

    WhatsApp Only::::{+33753893351}
    Email:::::::::{aditya.aulia139@gmail.com}
    {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY via{mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    ReplyDelete
  95. Berita baik untuk semua orang yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman modal dan bentuk pinjaman lainnya untuk berbagai keperluan.
    Kami menggunakan platform periklanan online perusahaan kami untuk mengumumkan kepada masyarakat umum bahwa kami menawarkan pinjaman kepada perusahaan swasta, perorangan, pemilik bisnis e.t.c dengan suku bunga rendah.

    Ini untuk memberi tahu masyarakat umum bahwa perusahaan pinjaman kami adalah organisasi peminjaman global yang didedikasikan untuk menyediakan pinjaman tunai yang dijamin cepat untuk individu dan perusahaan yang memenuhi syarat dengan tingkat bunga subsidi per tahun. Kami telah membantu banyak individu dan organisasi yang menghadapi kesulitan keuangan di seluruh dunia. Saat Anda melamar bersama kami, Anda melamar dengan perusahaan tepercaya yang peduli dengan kebutuhan keuangan Anda. Kami akan mengurus Anda melalui seluruh proses.

    Datang ke kantor kami hari ini atau Anda dapat menghubungi kami melalui email Madam BRIDGET COOPER: COOPERBRIDGET22@GMAIL.COM

    Anda bisa mendapatkan pinjaman berikut dari kami;

    Pinjaman modal bisnis,
    Pinjaman pribadi,
    pinjaman perumahan,
    Pinjaman bebas hutang,
    Pinjaman pendidikan,
    pinjaman pendirian perusahaan,
    Pinjaman individu,
    Pinjaman perawatan kesehatan
    Pinjaman pertanian
    Pinjaman mobil

    Jangan ragu untuk Hubungi kami hari ini dan mengalami peluang perubahan kehidupan finansial yang ditawarkan perusahaan kami. Jadilah saksi penawaran kami hari ini sehingga Anda dapat memberi tahu orang lain yang membutuhkan pinjaman untuk juga mengalami kebebasan finansial yang Anda miliki.

    Sekali lagi Anda dapat menghubungi kami melalui email Madam BRIDGET COOPER: COOPERBRIDGET22@GMAIL.COM.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  96. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    dia BBM INVITE:{D8980E0B}
    WhatsApp Only::{+33753893351}

    ReplyDelete
  97. Halo,
    Ini untuk memberi tahu masyarakat bahwa Nyonya Charity White, pemberi pinjaman swasta memiliki kesempatan finansial untuk semua orang yang membutuhkan bantuan keuangan, membayar tagihan, untuk berinvestasi dalam bisnis baru atau untuk meningkatkan bisnis Anda. Kami memberikan pinjaman dengan bunga sebesar 2% kepada perusahaan dan perorangan. Ini tidak memerlukan banyak dokumen, juga syarat dan ketentuan yang jelas dan peka. Hubungi kami via e-mail: (charitywhitefinancialfirm@gmail.com) Kami akan memberikan layanan terbaik kami.

    ReplyDelete
  98. Hari yang baik untuk semua warganegara Indonesia, nama saya Nurul Yudianto, saya ingin berkongsi kesaksian hidup saya di sini di platform ini supaya semua warganegara Indonesia berhati-hati dengan pinjaman pemberi pinjaman di internet dari NIGERIA dan lain-lain sebahagian daripada AFRICA,

    Setelah beberapa lama cuba mendapatkan pinjaman dari institusi kewangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk memohon pinjaman online tetapi saya menipu dan kehilangan Rp18.7 juta, kepada seorang wanita di Saudi Arabia dan Nigeria.

    Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya mengadakan perbincangan dengan kawan saya, Puan Rika Nadia (rikanadia6@gmail.com) yang kemudiannya memperkenalkan saya kepada Lady Esther, Pengurus Cawangan Firma Akses Pinjaman, jadi kawan saya meminta saya memohon LADY ESTHER, jadi saya Screams dituangkan dan dihubungi LADY ESTHER. melalui e-mel: (estherpatrick83@gmail.com)

    Saya memohon pinjaman sebanyak Rp200 juta dengan kadar faedah sebanyak 2%, supaya pinjaman itu diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk transfer pinjaman, saya telah diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari satu setengah jam wang yang dipinjam telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah sebanyak Rp200 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Allah telah menjawab doa saya dengan buku pinjaman dengan pinjaman asal saya, yang telah memberikan saya keinginan hatiku.

    Semoga Tuhan memberkati LADY ESTHER untuk mewujudkan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan LADY ESTHER dengan baik melalui e-mel: (estherpatrick83@gmail.com) atas pinjaman anda

    Akhirnya saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua untuk meluangkan masa untuk membaca kesaksian hidup saya yang benar tentang kejayaan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda. anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui e-mel saya: (nurulyudianto2@gmail.com) Salam

    ReplyDelete
  99. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskand=alestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    dia BBM INVITE:{D8980E0B}
    WhatsApp Only::{+33753893351}

    ReplyDelete
  100. Halo,
    Semua orang, tolong, saya dengan cepat ingin menggunakan media ini untuk membagikan kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman kredit yang benar-benar mengubah hidup saya dari kemiskinan menjadi wanita kaya dan sekarang saya memiliki kehidupan yang sehat tanpa stres dan kesulitan keuangan,

    Setelah berbulan-bulan mencoba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari kreditor online yang sah dalam kredit dan tidak akan menambah rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk meminta saran kepada teman saya tentang bagaimana cara mendapatkan pinjaman online, kami membicarakannya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Mrs. Maria yang adalah CEO Maria Loan. Perusahaan

    Saya mengajukan jumlah pinjaman (900 juta) dengan suku bunga rendah 2%, sehingga pinjaman yang disetujui mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena fakta bahwa tidak memerlukan jaminan untuk transfer. pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu hanya lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memesan pemberi pinjaman saya dengan kredit saya yang sebenarnya, yang dapat memberikan hati saya harapan.

    Terima kasih banyak kepada Ibu Maria karena telah membuat hidup saya adil, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ibu Maria dengan baik melalui Email (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 315-659 -4898) untuk informasi lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman Anda,

    Jadi, terima kasih banyak telah meluangkan waktu Anda untuk membaca tentang kesuksesan saya dan saya berdoa agar Tuhan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.
    Nama saya adalah kabu layu, Anda dapat menghubungi saya untuk referensi lebih lanjut melalui email saya: (kabulayu18@gmail.com)

    Terima kasih semua.

    ReplyDelete
  101. Halo,
    Semua orang, tolong, saya dengan cepat ingin menggunakan media ini untuk membagikan kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman kredit yang benar-benar mengubah hidup saya dari kemiskinan menjadi wanita kaya dan sekarang saya memiliki kehidupan yang sehat tanpa stres dan kesulitan keuangan,

    Setelah berbulan-bulan mencoba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari kreditor online yang sah dalam kredit dan tidak akan menambah rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk meminta saran kepada teman saya tentang bagaimana cara mendapatkan pinjaman online, kami membicarakannya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Mrs. Maria yang adalah CEO Maria Loan. Perusahaan

    Saya mengajukan jumlah pinjaman (900 juta) dengan suku bunga rendah 2%, sehingga pinjaman yang disetujui mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena fakta bahwa tidak memerlukan jaminan untuk transfer. pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu hanya lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memesan pemberi pinjaman saya dengan kredit saya yang sebenarnya, yang dapat memberikan hati saya harapan.

    Terima kasih banyak kepada Ibu Maria karena telah membuat hidup saya adil, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ibu Maria dengan baik melalui Email (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 315-659 -4898) untuk informasi lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman Anda,

    Jadi, terima kasih banyak telah meluangkan waktu Anda untuk membaca tentang kesuksesan saya dan saya berdoa agar Tuhan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.
    Nama saya adalah kabu layu, Anda dapat menghubungi saya untuk referensi lebih lanjut melalui email saya: (kabulayu18@gmail.com)

    Terima kasih semua.

    ReplyDelete
  102. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    dia BBM INVITE:{D8980E0B}
    WhatsApp Only::{+33753893351}

    ReplyDelete
  103. SELAMAT SIANG,

    Penawaran pinjaman yang andal berlaku sekarang dan dapatkan pinjaman !!! Ini kesempatan
    bagi mereka yang dalam kesulitan keuangan dan mereka yang ingin kekacauan keuangan masuk
    hidup mereka, kami memberikan kredit pada tingkat bunga 2% yang sangat wajar, kami berikan
    semua jenis pinjaman untuk membantu bangsa stres keuangan. Banyak yang
    menderita dan membutuhkan bantuan untuk meningkatkan standar hidup mereka, banyak yang keluar
    pekerjaan dan membutuhkan bantuan keuangan untuk memulai bisnis, banyak dari keuangan
    bantuan harus menghapus akun dan utangnya. Ini adalah keputusan yang bijaksana
    untukmu sekarang Penawaran pinjaman kami dijamin berarti tidak ada jaminan di
    pertanyaan. Sebagai pemohon pinjaman Anda meminta pinjaman dengan rincian
    kontak saya di bawah ini. Nama: John E-mail: mrjohnrobertloanfirm@gmail.com
    Whatsapp (+6285298234143)

    ReplyDelete
  104. Kami menawarkan berbagai layanan keuangan yang meliputi: Perencanaan Bisnis, Komersial dan Pengembangan Keuangan, Properti dan Hipotek, Pinjaman Konsolidasi Utang, Pinjaman Bisnis, Pinjaman Swasta, Pinjaman Pembiayaan Rumah dengan suku bunga rendah untuk perorangan, perusahaan dan badan hukum. Dapatkan yang terbaik untuk keluarga Anda dan miliki rumah impian Anda juga dengan skema Pinjaman Umum kami. Pelamar yang tertarik harus Hubungi kami melalui BBM INVITE: {D8980E0B}
    Hanya WhatsApp :: {+ 33753893351}
    Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    ReplyDelete
  105. Adakah anda mempunyai hutang, atau adakah anda menolak pinjaman di bank? Pasukan kami akan membantu anda dalam menyelesaikan masalah anda pada kadar faedah sebanyak 1%. Pinjaman Michelle Andy Firma adalah mengesyorkan untuk pinjaman cepat untuk sebarang tujuan. Hanya kad ID, sijil dan foto anda, pengesahan pantas, formaliti minimum, penerimaan cadangan yang tinggi dan keputusan kredit dalam masa kurang dari 24 jam tanpa perlu memberikan bukti pendapatan. Kami mempunyai jumlah pinjaman yang tinggi sehingga 20 juta dari mata wang dunia. Tempoh pembayaran kami adalah dari 6 bulan hingga 20 tahun. Tiada pemeriksaan kredit atau sejarah kredit. Datanglah kepada kami, kami mengendalikan semuanya dalam satu hari. Hubungi kami hari ini melalui e-mel kami: {michelle.andyloanfirm@gmail.com}or whatsapp {+2348132871916}, kami dipercayai untuk kerja yang baik.

    ReplyDelete
  106. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    dia BBM INVITE:{D8980E0B}
    WhatsApp Only::{+33753893351}

    ReplyDelete
  107. Adakah anda mempunyai hutang, atau adakah anda menolak pinjaman di bank? Pasukan kami akan membantu anda dalam menyelesaikan masalah anda pada kadar faedah sebanyak 1%. Pinjaman Michelle Andy Firma adalah mengesyorkan untuk pinjaman cepat untuk sebarang tujuan. Hanya kad ID, sijil dan foto anda, pengesahan pantas, formaliti minimum, penerimaan cadangan yang tinggi dan keputusan kredit dalam masa kurang dari 24 jam tanpa perlu memberikan bukti pendapatan. Kami mempunyai jumlah pinjaman yang tinggi sehingga 20 juta dari mata wang dunia. Tempoh pembayaran kami adalah dari 6 bulan hingga 20 tahun. Tiada pemeriksaan kredit atau sejarah kredit. Datanglah kepada kami, kami mengendalikan semuanya dalam satu hari. Hubungi kami hari ini melalui e-mel kami: {michelle.andyloanfirm@gmail.com}or whatsapp {+2348132871916}, kami dipercayai untuk kerja yang baik.

    ReplyDelete
  108. Assalamualaikum Wr. Wb.

    WhatsApp Only::::{+33753893351}
    Email:::::::::{aditya.aulia139@gmail.com}
    {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    ReplyDelete
  109. Nama saya Azmi, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman, mereka banyak penipu dan peminjam pinjaman palsu di internet. Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH membantu saya dengan Bunda Alicia Radu setelah saya tertipu oleh 6 pinjaman pemberi pinjaman. Saya hampir kehilangan harapan sampai ALLAH menggunakan ROBBI dari saya untuk mendapatkan pinjaman saya sebesar RM 10.000 dari ibu Alicia Radu dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan dan hanya dengan suku bunga 2%.

    Saya sangat terkejut ketika memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya kirim dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Jadi saya berjanji akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi email ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman.

    dan Anda masih dapat menghubungi ROBBI yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui email: (robbi5868@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (azmi88455@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman dari Ibu Alicia Radu,
    semoga ALLAH terus memberkati ibu Alicia Radu And is Family

    ReplyDelete
  110. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    dia BBM INVITE:{D8980E0B}
    WhatsApp Only::{+33753893351}

    ReplyDelete
  111. Apakah Anda memiliki utang, atau apakah Anda menolak pinjaman di bank? Tim kami akan membantu Anda dalam memecahkan masalah Anda dengan tingkat bunga 1%. Perusahaan pinjaman Michelle Andy direkomendasikan untuk pinjaman cepat untuk tujuan apa pun. Hanya kartu ID, sertifikat dan foto Anda, verifikasi cepat, formalitas minimum, penerimaan proposal yang tinggi dan keputusan kredit dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa perlu memberikan bukti penghasilan. Kami memiliki jumlah pinjaman tinggi hingga 20 juta dari mata uang dunia. Periode pembayaran kami adalah dari 6 bulan hingga 20 tahun. Tidak ada pemeriksaan kredit atau riwayat kredit. Datang kepada kami, kami menangani semuanya dalam satu hari. Hubungi kami hari ini melalui email kami: {michelle.andyloanfirm@gmail.com}or whatsapp {+2348132871916}, kami dipercaya untuk pekerjaan yang baik.

    ReplyDelete
  112. Apakah Anda memiliki utang, atau apakah Anda menolak pinjaman di bank? Tim kami akan membantu Anda dalam memecahkan masalah Anda dengan tingkat bunga 1%. Perusahaan pinjaman Michelle Andy direkomendasikan untuk pinjaman cepat untuk tujuan apa pun. Hanya kartu ID, sertifikat dan foto Anda, verifikasi cepat, formalitas minimum, penerimaan proposal yang tinggi dan keputusan kredit dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa perlu memberikan bukti penghasilan. Kami memiliki jumlah pinjaman tinggi hingga 20 juta dari mata uang dunia. Periode pembayaran kami adalah dari 6 bulan hingga 20 tahun. Tidak ada pemeriksaan kredit atau riwayat kredit. Datang kepada kami, kami menangani semuanya dalam satu hari. Hubungi kami hari ini melalui email kami: {michelle.andyloanfirm@gmail.com}or whatsapp {+2348132871916}, kami dipercaya untuk pekerjaan yang baik.

    ReplyDelete
  113. Hari yang baik,
    Nama saya Marcu Dorlca, saya dari Romania. Saya ingin memberi keterangan mengenai peminjam yang baik yang menunjukkan saya cahaya selepas dia ditangkap oleh dua pemberi pinjaman antarabangsa yang berbeza di Internet, semuanya berjanji untuk memberi saya pinjaman selepas mereka membuat saya membayar banyak cukai dan mereka tidak memberi saya apa-apa dan tidak mempunyai sebarang keputusan yang positif. Saya telah kehilangan wang saya yang diperolehi dan jumlah itu (3,000 euro). Suatu hari saya melayari internet yang kelihatan keliru dan kecewa, maka saya mendapat kesaksian daripada seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya terikat dengan kredit yang sah dan boleh dipercayai Puan Alicia Radu (aliciaradu260@gmail.com) di mana dia akhirnya mengambil jadi saya memutuskan untuk menghubungi syarikat pinjaman yang sama dan kemudian saya memberitahu mereka tentang bagaimana saya dirompak oleh dua pemiutang yang berbeza yang tidak lebih daripada memberi saya lebih banyak kesakitan. Saya menerangkan kepada mereka melalui e-mel. Mereka memberitahu saya untuk berhenti menangis kerana saya akan mengambil pinjaman saya dari syarikat mereka dan juga membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya telah menyelesaikan borang pinjaman dan saya telah melakukan semua yang saya telah diminta dan saya telah diberi pinjaman sebanyak 25,000.00 € oleh syarikat hebat ini. Di sini saya gembira dengan keluarga saya hari ini kerana ibu Alicia Radu telah memberi saya pinjaman, jadi saya bersumpah kepada diri saya sendiri bahawa saya akan terus memberi keterangan di internet tentang bagaimana saya menerima pinjaman saya. Saya fikir orang lain juga menjadi saksi dan pemiutang yang sama. Adakah anda memerlukan pinjaman kecemasan? Mohon dan cepat hubungi ibu dengan e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (marcudorlca750@gmail.com)

    ReplyDelete
  114. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar
    via email::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    dia BBM INVITE:{D8980E0B}

    ReplyDelete
  115. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
    dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  116. Saya membawa kabar baik kepada kamu semua rakyat Indonesia saya di platform ini, Allah telah benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya telah selamat sejak Ogos 2017, kesaksian saya dan kabar baik saya seperti ini,
    Nama saya Haerul, seorang Muslim dalam agama dan saya berasal dari Bandung, Indonesia
    Saya pemasar dan juga penasihat perniagaan di syarikat tempat saya bekerja, dan anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (haerulh160@gmail.com). Saya ingin menggunakan platform ini untuk memaklumkan kepada semua warganegara Indonesia mengenai apa yang telah dilakukan oleh syarikat pinjaman Puan Olivia Daniel kepada saya. Platform ini adalah untuk memberitahu mereka yang memerlukan dan mencari pinjaman ikhlas untuk berhati-hati kerana internet dan blog penuh dengan syarikat pinjaman palsu dan penipuan yang hanya di sini untuk merobohkan wang susah payah anda.

    Seperti yang dapat anda lihat dalam gambar profil saya, saya berada dalam hutang besar dan saya memutuskan untuk mencari pinjaman dalam talian untuk membayar hutang saya dan saya menghubungi syarikat pinjaman dari syngapore yang pada bulan Mac 2017, dan saya ditipu oleh pemilik syarikat dengan meminta saya membayar banyak yuran, saya membayar dan pada akhirnya saya tidak mendapat pinjaman, saya kehilangan sekitar 20 juta kepada sebuah syarikat pinjaman palsu di syngapore kerana saya memohon pinjaman sebanyak 900 juta dan dengan semua yuran yang saya bayar Saya tidak mendapat pinjaman dan saya sangat kecewa dan saya dipecat dari pekerjaan saya di syarikat yang saya bekerja kerana saya juga mengambil pinjaman dari syarikat yang saya bekerja dan saya bangkrut dan bosan dengan kehidupan.

    Jadi Allah sangat baik, saya berdoa dan Allah mengarahkan saya kepada seorang hamba dan saya sedang melayari internet apabila saya mendapati kesaksian seorang wanita Indonesia dengan nama Yuli melalui e-mel: (yuliy3531@gmail.com)
    Siapa dari Jakarta Selatan di Indonesia, bagaimana Allah mengubah kehidupan finansinya melalui sebuah syarikat pinjaman dan dia meminta saya menghubungi e-mail ibu Olivia Daniel: (oliviadaniel93@gmail.com) dan dia memperkenalkan saya kepada ibu Olivia Daniel dan dia memberiku keberanian dan Saya memohon pinjaman dari ibu Olivia Daniel dan saya menerima pinjaman yang saya cari selama ini dan Allah akan terus memberkati Yuli untuk memperkenalkan saya

    ReplyDelete
  117. Assalamualaikum Wr. Wb

    Email:::(aditya.aulia139@gmail.com)
    (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    ReplyDelete
  118. Halo,
    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya sarankan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, karena ada begitu banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 pemberi pinjaman yang berbeda, saya kehilangan banyak uang karena saya sedang mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang karena hutang.

    Saya hampir menyerah sampai saya meminta saran dari seorang teman yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asli dan perusahaan yang sangat dapat diandalkan yaitu Bunda Alicia Radu yang mendapatkan pinjaman saya dari 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan pada suku bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa rekening bank saya dan menemukan jumlah pinjaman yang saya minta telah ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan sehingga saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Bunda Alicia Radu

    Saya ingin Anda mempercayai Bunda Alicia Radu dengan sepenuh hati karena ia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan finansial saya. Anda harus menganggap diri Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya akan dengan senang hati menjawab Anda karena Anda juga dapat membantu orang lain setelah Anda menerima pinjaman Anda.

    ReplyDelete
  119. Assalamualaikum Wr. Wb

    Email:::(aditya.aulia139@gmail.com)
    (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    ReplyDelete
  120. Halo,
    Apakah Anda mencari pinjaman asli? Apakah Anda memerlukan uang mendesak untuk penggunaan pribadi, apakah Anda berhutang dan membutuhkan uang untuk melunasi tagihan Anda, apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk memulai bisnis baru atau meningkatkan bisnis Anda? apakah Anda memerlukan pinjaman untuk membeli mobil atau rumah? apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai di ujung jari Anda karena dana yang tidak memadai? Apakah Anda memiliki skor kredit yang rendah dan Anda merasa kesulitan untuk mendapatkan layanan modal dari bank lokal dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda pernah ditipu sebelumnya dan masih butuh uang? Apakah Anda memerlukan pinjaman investasi untuk berinvestasi di bidang spesialisasi tertentu. Cari lagi, Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Kami menawarkan semua jenis pinjaman dalam jumlah berapa pun kepada perusahaan dan perorangan dengan tingkat bunga 2% rendah dan terjangkau. Modal dan proses pinjaman kami aman, asli, dan 100% dijamin dan dijamin. Tertarik, hubungi saya sekarang melalui email; (marielagonzalezloan@gmail.com)

    ReplyDelete
  121. Halo,
    Apakah Anda mencari pinjaman asli? Apakah Anda memerlukan uang mendesak untuk penggunaan pribadi, apakah Anda berhutang dan membutuhkan uang untuk melunasi tagihan Anda, apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk memulai bisnis baru atau meningkatkan bisnis Anda? apakah Anda memerlukan pinjaman untuk membeli mobil atau rumah? apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai di ujung jari Anda karena dana yang tidak memadai? Apakah Anda memiliki skor kredit yang rendah dan Anda merasa kesulitan untuk mendapatkan layanan modal dari bank lokal dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda pernah ditipu sebelumnya dan masih butuh uang? Apakah Anda memerlukan pinjaman investasi untuk berinvestasi di bidang spesialisasi tertentu. Cari lagi, Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Kami menawarkan semua jenis pinjaman dalam jumlah berapa pun kepada perusahaan dan perorangan dengan tingkat bunga 2% rendah dan terjangkau. Modal dan proses pinjaman kami aman, asli, dan 100% dijamin dan dijamin. Tertarik, hubungi saya sekarang melalui email; (marielagonzalezloan@gmail.com)

    ReplyDelete
  122. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

    Negara: Indonesia
    Nama: Queen Jamillah
    Alamat: Nusa Lembongan
    Teleph☎:+62 856-9328-4991
    WhatsApp:+62 856-9328-4991
    e_mail: queenjamillah09@gmail.com
      Sudah dua tahun sekarang saya memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam jumlah 700 juta dari Iskandar Lestari Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya bisa membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi lebih lanjut dari bisnis saya sehingga saya mengajukan jumlah 2,7miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya tercapai dengan mudah. ​​Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ibu Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi ISKANDAR LENDERS hari ini
    e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete
  123. Halo
     semua orang yang melihat ini di seluruh dunia, ada banyak scammer di situs ini, saya punya kabar baik untuk dibagikan. tolong bergabung dengan saya untuk bahagia dan berterima kasih kepada perusahaan pemberi pinjaman. Saya baru saja mendapat pinjaman dari ELINA JOHNSON GLANAL LOAN FIRM.
     Beginilah cara saya mendapatkan kontak mereka. Saya melihat kesaksian Ny. Nuliana Novi dari Indonesia di forum ini tentang bagaimana dia mendapatkan pinjaman dari mereka dan dia memberi mereka email kepada semua orang "elinajohnson22@gmail.com" jadi saya segera mengirim email kepada mereka dan mereka menjawab email saya, Jujur, pada awalnya saya sangat takut karena saya telah kehilangan uang saya begitu bodoh sebelumnya. Tetapi, saya terkejut bahwa kurang dari 3 jam setelah itu, pinjaman sebesar RP 700.000.000, saya mengajukan permohonan untuk benar-benar ditransfer ke akun saya.

    Seluruh proses itu sederhana. dan pinjaman mendesak dengan tingkat 2% saya dapatkan dengan cepat. Tidak ada biaya dari perusahaan, yang saya lakukan hanyalah membayar pin pinjaman kepada Kementerian. Saya tidak perlu penjamin. sampai sekarang, saya masih merasa sulit untuk percaya bahwa itu benar.

     Saya pikir saya sedang bermimpi ketika saya mendapat peringatan dari bank saya. Sekarang hatiku dipenuhi dengan sukacita. Saran saya sederhana untuk semua orang yang mencari keinginan tulus untuk mendapatkan jumlah pinjaman yang sah untuk memulai bisnis atau untuk membiayai proyek adalah dengan mengirim email kepada mereka sekarang dan Anda akan terkejut betapa saya sangat terkejut. Saya terutama ingin berterima kasih kepada Nuliana novi untuk memberikan kontak mereka di forum ini.

     Dan jika Anda memanggil mereka dan mendapatkan pinjaman dari mereka dan itu tidak semua, mereka memiliki jangka waktu ekspektasi yang juga memberikan nasihat keuangan tentang bagaimana Anda melakukan investasi pinjaman Anda untuk memastikan Anda tidak pernah menjadi miskin lagi dalam hidup Anda dan layanan ini gratis, tolong sebarkan kabar baiknya sehingga orang lain juga bisa mendapat manfaat. terima kasih, kirim email lagi kepada mereka ^elinajohnson22@gmail.com

    ^, Nama saya Wahyuni ​​Elvin Hubungi saya, ini email saya wahyunielvin@gmail.com
     Catatan: semua scammer meminta biaya pendaftaran, hati-hati, semuanya scam. semoga ALLAH memberkati kalian semua.
    Satu hal terakhir yang perlu diperhatikan, tolong ada beberapa orang yang menggunakan kesaksian ini untuk alasan egois mereka, saya orang dengan kesaksian yang benar, yang lain adalah palsu dan mereka scammers, harap berhati-hati.
    Terima kasih

    ReplyDelete
  124. KAMI TAWARKAN SEMUA JENIS PINJAMAN - BERLAKU UNTUK PINJAMAN TERJANGKAU.

    Apakah Anda mencari pinjaman? Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Global Finance Limited memberikan pinjaman kepada perusahaan dan perorangan dengan suku bunga rendah dan terjangkau 2%. untuk semua staf atau orang, silakan hubungi kami untuk bantuan keuangan segera atau strees, kami bangga dengan komitmen kami kepada pelanggan kami; Harus diakui, pinjaman pribadi, pinjaman mobil, pinjaman bisnis / investasi, pinjaman jangka pendek untuk mulai berpikir tentang mendapatkan pinjaman? Apakah Anda serius memerlukan pinjaman mendesak untuk memulai bisnis Anda sendiri? Apakah Anda berhutang? Ini adalah kesempatan Anda untuk mencapai keinginan Anda, kami memberikan pinjaman pribadi, pinjaman dan bisnis pinjaman perusahaan dan semua jenis pinjaman, Anda dapat menghubungi kami di pinjaman yang terjangkau sekarang hubungi kami.
    Alamat email: augustaibramhim11@gmail.com

    Saya minta maaf atas apa yang telah Anda lalui sebelumnya, menginfeksi itu salah satu masalah di tangan pemberi pinjaman palsu, Apakah Anda seorang pria atau wanita bisnis? Apakah Anda dalam kekacauan keuangan atau Apakah Anda perlu dana untuk memulai bisnis Anda sendiri? Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk memulai Skala Kecil dan bisnis menengah yang bagus? Apakah Anda memiliki skor kredit yang rendah dan Anda kesulitan mendapatkan pinjaman modal dari bank lokal dan lembaga keuangan lainnya? Pelamar yang tertarik harus Hubungi kami melalui email:
    Alamat email: augustaibramhim11@gmail.com

    DATA APLIKASI
    1) Nama Lengkap:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Negara:
    5) Seks:
    6) Status perkawinan:
    7) Pekerjaan:
    8) Nomor Telepon:
    9) Posisi saat ini di tempat kerja:
    10) Penghasilan bulanan:
    11) Jumlah pinjaman yang dibutuhkan:
    12) Durasi pinjaman:
    13) Tujuan pinjaman:
    14) Agama:
    15) Sudahkah Anda melamar sebelumnya:
    16) Tanggal Lahir:

    Saya ingin Anda tahu bahwa ALLAH tidak akan membiarkan orang-orang baik kelaparan tetapi dia akan tetap jahat dari apa yang mereka inginkan.

    Saya ingin Anda tahu bahwa perusahaan ini adalah perusahaan asli dengan rekam jejak yang baik. Saya juga ingin memberi tahu Anda bahwa kami tidak pernah terlibat dalam aktivitas penipuan apa pun. dan saya dapat meyakinkan Anda bahwa apa yang perusahaan lain tidak bisa lakukan untuk Anda, saya akan melakukannya untuk Anda, dan saya akan membuat Anda bahagia dan membuat senyum di wajah Anda baik-baik saja. saya berikan kata-kata saya hanya percaya padaku dan Anda tidak akan menyesal melakukan bisnis dengan kami, mencari lebih banyak, karena kami di sini untuk menangani semua masalah keuangan Anda, sesuatu dari masa lalu.

    Saya dapat meyakinkan Anda 100% bahwa kami adalah perusahaan yang dapat diandalkan yang saat ini menyiapkan skema dalam bentuk akuisisi Pinjaman untuk membantu berbagai individu serta organisasi yang memiliki niat merenovasi, utang? Apakah Anda memerlukan pinjaman darurat untuk membayar hutang Anda, atau apakah Anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Apakah Anda ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda memerlukan konsolidasi atau pinjaman hipotek? refinancing? dan juga pendirian pakaian bisnis. Saya seorang wanita bisnis internasional dan Pemberi Pinjaman yang telah menawarkan Pinjaman kepada perorangan dan perusahaan di Eropa, Asia, Afrika, dan bagian lain dunia.

    Pinjaman kami diasuransikan dengan baik untuk keamanan maksimum adalah prioritas kami, tujuan utama kami adalah untuk membantu Anda mendapatkan layanan yang Anda pantas, Program kami adalah cara tercepat untuk mendapatkan apa yang Anda butuhkan dalam sekejap. Kurangi pembayaran Anda untuk mengurangi beban pengeluaran bulanan Anda. Dapatkan fleksibilitas yang dapat Anda gunakan untuk tujuan apa pun mulai dari liburan, pendidikan, hingga pembelian unik. Pelamar yang tertarik harus Hubungi kami melalui email:
    Nyonya Augusta Ibramhim GCF
    Nomor WhatsApp: +2347015872437
    Alamat email: augustaibramhim11@gmail.com

    ReplyDelete
  125. Halo orang-orang baik saya di Asia, semoga ALLAH dipuji, nama saya Mahmud Simon, warga negara INDONESIA tetapi saya tinggal di sini di MALAYSIA; Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda semua tentang kebaikan Tuhan yang akhirnya membawa saya pada pemberi pinjaman yang baik ini melalui Ny. Nurliana Novi, pemberi pinjaman pinjaman yang sangat asli bernama Elina Johnson, direktur ELINA JOHNSON LOAN FIRM, setelah saya ditipu oleh pemberi pinjaman palsu, saya bangkrut, putus asa dan tidak tahu harus berbuat apa dan siapa yang harus percaya, kemudian dia datang dan tersenyum lebar di wajah saya dalam kejutan terbesar saya. Saya tahu sebagian besar dari Anda juga telah menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi karena saya harus menyampaikan kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percayai,

    Sekali lagi setelah saya mendapat pinjaman darinya saya berinvestasi dalam bisnis dan saya melihat bahwa saya membutuhkan lebih banyak, saya terkejut ketika ibu memberi saya pinjaman lain selain pinjaman sebelumnya, orang-orang baik saya telah melihatnya dan saya adalah bagian dari pengalaman, hari ini hidupku mendapat giliran baru terima kasih kepada ibu Elina, ya kamu mungkin takut karena kesaksian palsu yang kamu dengar tapi aku saksi dan jika aku berbohong mungkin ALLAH mengambil nyawaku, orang-orangku di sana jika kamu mau pinjaman murni dia adalah satu-satunya yang dapat Anda percayai,

    Nyonya Elina Johnson dari ELINA JOHNSON LOAN FIRM cukup hubungi dia hari ini melalui email: elinajohnson22@gmail.com »untuk info lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman Anda atau Anda dapat menghubungi saya melalui email saya untuk panduan lebih lanjut; mahmudsimon2@gmail.com, dan saran tentang cara mengajukan pinjaman dari Ny. Nurliana Novi di nurliananovi96@gmail.com. Saya menunggu untuk mendengar kabar baik Anda sendiri, Terima kasih semua dan semoga ALLAH dipuji.

    ReplyDelete
  126. Halo semuanya, nama saya Indrias Priastuti, seorang wanita dari Indonesia, dan saya bekerja dengan negara berlipat ganda, dan kami telah mendengar dan juga dari perusahaan pinjaman, saya dengan cepat ingin menggunakan media ini untuk seluruh Indonesia untuk mencari pinjaman internet. Sangat hati-hati - Berhati-hatilah agar tidak jatuh ke tangan penipu dan penipu, ada banyak kreditor kredit palsu di internet dan beberapa di antara usaha asli dan nyata,

    Saya ingin memberikan kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH menuntun saya ke pemberi pinjaman nyata dan dana pinjaman nyata telah mengubah hidup saya dari rumput menjadi Grace, setelah saya tertipu oleh beberapa kreditor kredit di internet, saya kehilangan banyak uang untuk biaya pendaftaran . . , Garansi, pajak, dan setelah pembayaran saya masih belum mendapatkan pinjaman saya.

    Setelah berbulan-bulan di internet dan jumlah uang yang dihabiskan tanpa mendapatkan pinjaman dari perusahaan mereka, maka saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman dari kreditor kredit online asli yang tidak akan menambah rasa sakit saya jadi saya memutuskan untuk menghubungi teman saya yang baru saja mendapat Pinjaman online, kami meresmikan masalah ini dan ia menceritakan kisah tentang seorang wanita bernama Ny. ELINA JOHNSON yang merupakan CEO dari ELINA JOHNSON GLOBAL LOAN.

    Jadi saya dan suami saya mengajukan permohonan untuk jumlah pinjaman (Rp 1.000.000.000) dengan suku bunga rendah 2%, tidak mengurus usia saya, karena saya mengatakan apa yang ingin saya bangun bisnis saya dan pinjaman saya telah disetujui dengan mudah. Tidak ada tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit dan dalam waktu kurang dari sehari setelah sertifikat yang saya setorkan ke bank dan impian saya masuk. Jadi saya ingin saran yang memerlukan panggilan cepat sekarang atau email di elinajohnson22@gmail.com

    Itu tidak berakhir di sana ibu memastikan tim ahlinya membantu Anda tentang cara berinvestasi sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut dalam hidup Anda lagi.

    Dia adalah wanita yang sangat baik dan dia tidak tahu saya melakukan ini. Saya berdoa agar ALLAH memberkatinya untuk hal-hal baik yang telah dia lakukan dalam hidup saya. Anda juga dapat menghubungi saya di indriaspriastuti2@gmail.com hari yang menyenangkan info lebih lanjut ..

    ReplyDelete
  127. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

    Negara: Indonesia
    Nama: Queen Jamillah
    Alamat: Nusa Lembongan
    Teleph☎: +62 856-9328-4991
    WhatsApp:+62 856-9328-4991
    e_mail: queenjamillah09@gmail.com
      Sudah dua tahun sekarang saya memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam jumlah 700 juta dari Iskandar Lestari Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya bisa membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi lebih lanjut dari bisnis saya sehingga saya mengajukan jumlah 2,7miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya tercapai dengan mudah. ​​Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ibu Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi ISKANDAR LENDERS hari ini
    e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete
  128. Halo, semuanya, tolong, saya dengan cepat ingin menggunakan media ini untuk membagikan kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman yang benar-benar mengubah hidup saya dari kemiskinan menjadi seorang wanita kaya dan sekarang saya memiliki kehidupan yang sehat tanpa tekanan dan kesulitan keuangan,

    Setelah berbulan-bulan mencoba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari kreditor online yang sah dalam kredit dan tidak akan menambah rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk meminta saran kepada teman saya tentang bagaimana cara mendapatkan pinjaman online, kami membicarakannya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Mrs. Maria yang adalah CEO Maria Loan. Perusahaan

    Saya mengajukan jumlah pinjaman (900 juta) dengan suku bunga rendah 2%, sehingga pinjaman yang disetujui mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena fakta bahwa itu tidak memerlukan jaminan untuk transfer. pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memesan pemberi pinjaman saya dengan kredit saya yang sebenarnya, yang dapat memberikan hati saya harapan.

    Terima kasih banyak kepada Ibu Maria karena telah membuat hidup saya adil, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ibu Maria dengan baik melalui Email (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk informasi lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman Anda,

    Jadi, terima kasih banyak telah meluangkan waktu Anda untuk membaca tentang kesuksesan saya dan saya berdoa agar Tuhan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.
    Nama saya adalah kabu layu, Anda dapat menghubungi saya untuk referensi lebih lanjut melalui email saya: (kabulayu18@gmail.com)

    Terima kasih semua.

    ReplyDelete
  129. Halo, semuanya, tolong, saya dengan cepat ingin menggunakan media ini untuk membagikan kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman yang benar-benar mengubah hidup saya dari kemiskinan menjadi seorang wanita kaya dan sekarang saya memiliki kehidupan yang sehat tanpa tekanan dan kesulitan keuangan,

    Setelah berbulan-bulan mencoba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari kreditor online yang sah dalam kredit dan tidak akan menambah rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk meminta saran kepada teman saya tentang bagaimana cara mendapatkan pinjaman online, kami membicarakannya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Mrs. Maria yang adalah CEO Maria Loan. Perusahaan

    Saya mengajukan jumlah pinjaman (900 juta) dengan suku bunga rendah 2%, sehingga pinjaman yang disetujui mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena fakta bahwa itu tidak memerlukan jaminan untuk transfer. pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memesan pemberi pinjaman saya dengan kredit saya yang sebenarnya, yang dapat memberikan hati saya harapan.

    Terima kasih banyak kepada Ibu Maria karena telah membuat hidup saya adil, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ibu Maria dengan baik melalui Email (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk informasi lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman Anda,

    Jadi, terima kasih banyak telah meluangkan waktu Anda untuk membaca tentang kesuksesan saya dan saya berdoa agar Tuhan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.
    Nama saya adalah kabu layu, Anda dapat menghubungi saya untuk referensi lebih lanjut melalui email saya: (kabulayu18@gmail.com)

    Terima kasih semua.

    ReplyDelete
  130. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com), silakan hubungi LADY ESTHER. Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete
  131. Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
    [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
    Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]

    ReplyDelete
  132. Apakah Anda seorang pebisnis / wanita atau pegawai pemerintah dan Anda ingin mandiri secara finansial dan menumbuhkan bisnis Anda ini adalah kesempatan Anda, kami menyediakan semua jenis pinjaman baik jangka panjang maupun jangka pendek, proses kami sangat sederhana dan mudah semua orang dapat mengajukan permohonan , Anda tidak harus terus menjadi tanggung jawab keuangan kepada siapa pun, hari ini Anda dapat memutuskan untuk memiliki kebebasan finansial Anda sendiri dan kehidupan yang lebih baik untuk diri dan keluarga Anda, kami sangat bersedia memberi Anda pinjaman pilihan Anda, berapapun jumlah yang Anda butuhkan, kami akan menyediakannya untuk Anda. Jangan hanya duduk di sana menyaksikan orang lain membuat kemajuan finansial, jika Anda ingin pinjaman ditambahkan ke modal Anda atau memulai bisnis Anda sendiri, ini adalah kesempatan Anda untuk menghubungi kami hari ini



    Perusahaan: CREDIT FINANCIAL GROUP
    E-mail: (creditfinancialgroup01@gmail.com)
    Whatsapp : +447480724786
    BBM INVITES: {DDA46523}

    ReplyDelete
  133. Halo,
     Saya Puan Elina Johnson, dari ELINA JOHNSON GLOBAL LOAN FIRM, di sini datang pinjaman asli yang akan mengubah hidup anda menjadi yang lebih baik, sebuah syarikat pinjaman pinjaman, Diberikan dan Berlesen untuk menawarkan pinjaman kepada individu, syarikat swasta dan orang yang memerlukan Kewangan bantuan dalam tahap faedah yang rendah sebanyak 2%.

    Saya Puan Elina Johnson, akan memberikan yang terbaik kepada penghormatan kami kepada semua pemohon yang sah. Anda tidak akan kecewa dengan saya dalam urusan perniagaan ini kerana syarikat itu akan memastikan pinjaman anda sampai kepada anda, ia tidak juga berakhir di sana, kami mempunyai pasukan expatrate yang memahami undang-undang melabur, mereka akan membantu anda, memberi anda petua yang akan menguruskan pelaburan anda yang anda melabur pinjaman anda, jadi anda tidak akan bangkrut lagi dalam hidup anda dan tawaran hebat ini datang dengan pinjaman anda, Hubungi kami hari ini melalui e-mel elinajohnson22@gmail.com

    Perkhidmatan kami termasuk yang berikut:

    * Pinjaman peribadi
    * Pinjaman Bercagar
    * Pinjaman tidak berpagar
    * Hasil pinjaman
    * Latihan Pinjaman
    * Pinjaman ikrar pinjaman
    * Bayaran pinjaman
    * Pinjaman pelajar
    * Pinjaman Komersial
    * Pinjaman Auto
    * Resolusi Pinjaman
    * Pinjaman Pembangunan
    * Pinjaman pinjaman Jabatan
    * Pinjaman Perniagaan
    * Pinjaman pendidikan
    * Pelantikan patah

    Sila isi borang permohonan pinjaman di bawah dan kembalikan kepada kami untuk memberi kami lebih baik melalui e-mel:
    elinajohnson22@gmail.com


    DATA PEMOHON

    1) Nama Penuh:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Nyatakan:
    5) Jantina:
    6) Status Perkahwinan:
    7) Pekerjaan:
    8) Nombor Telefon:
    9) Kedudukan semasa di tempat kerja:
    10) Pendapatan bulanan:
    11) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
    12) Tempoh Pinjaman:
    13) Tujuan Pinjaman:
    14) Agama:
    15) Pernahkah anda memohon sebelum:
    16) Tarikh lahir:
    terima kasih,
    Puan Elina Johnson (elinajohnson22@gmail.com)

    ReplyDelete
  134. Halo,
    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya sarankan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, karena ada begitu banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 pemberi pinjaman yang berbeda, saya kehilangan banyak uang karena saya sedang mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang karena hutang.

    Saya hampir menyerah sampai saya meminta saran dari seorang teman yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asli dan perusahaan yang sangat dapat diandalkan yaitu Bunda Alicia Radu yang mendapatkan pinjaman saya dari 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan tekanan suku bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa rekening bank saya dan menemukan jumlah pinjaman yang saya minta telah ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan sehingga saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Bunda Alicia Radu

    Saya ingin Anda mempercayai Bunda Alicia Radu dengan sepenuh hati karena ia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan finansial saya. Anda harus menganggap diri Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya akan dengan senang hati menjawab Anda karena Anda juga dapat membantu orang lain setelah Anda menerima pinjaman Anda.

    ReplyDelete
  135. Adakah anda berfikir untuk mendapatkan bantuan kewangan, Adakah anda serius memerlukan pinjaman segera, Adakah anda berfikir untuk memulakan perniagaan anda sendiri, anda berada dalam hutang, ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda kerana kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan, dan korporat pinjaman, dan semua jenis pinjaman pada kadar faedah 2%, kami menjamin semua pelanggan berharga kami bahawa mereka akan mendapat semua pinjaman masing-masing dan menjadi tahun baru dengan senyuman di wajah mereka.
    Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami sekarang melalui email {} charlottemasonloanfirm@gmail.com

    Maklumat Peminjam:

    Nama penuh: _______________
    Negara: __________________
    Seks: ______________________
    Umur: ______________________
    Amaun Pinjaman Diperlukan: _______
    Tempoh pinjaman: ____________
    Tujuan pinjaman: _____________
    Nombor telefon bimbit: ________

    Puan Charlotte

    ReplyDelete
  136. Hari yang baik untuk semua warga negara Indonesia, nama saya Nurul Yudianto, tolong, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pinjaman peminjam di internet dari NIGERIA dan lainnya bagian dari AFRIKA,

    Setelah beberapa waktu mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya menipu dan kehilangan Rp18,7 juta, untuk seorang wanita di saudi arabia dan Nigeria.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Ny Rika Nadia (rikanadia6@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Lady Esther, manajer Cabang Access Loan Firm, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari LADY ESTHER, jadi I Screams menuangkan dan menghubungi LADY ESTHER. via email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp200 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk transfer pinjaman, saya diperintahkan untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit I dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam uang pinjaman telah dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah Rp200 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa saya dengan buku pinjaman dengan pinjaman awal saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati LADY ESTHER untuk mewujudkan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. LADY ESTHER dengan baik melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) atas pinjaman Anda

    Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nurulyudianto2@gmail.com) Salam

    ReplyDelete
  137. Halo,
    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya sarankan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, karena ada begitu banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 pemberi pinjaman yang berbeda, saya kehilangan banyak uang karena saya sedang mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang karena hutang.

    Saya hampir menyerah sampai saya meminta saran dari seorang teman yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asli dan perusahaan yang sangat dapat diandalkan yaitu Bunda Alicia Radu yang mendapatkan pinjaman saya dari 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan tekanan suku bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa rekening bank saya dan menemukan jumlah pinjaman yang saya minta telah ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan sehingga saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Bunda Alicia Radu

    Saya ingin Anda mempercayai Bunda Alicia Radu dengan sepenuh hati karena ia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan finansial saya. Anda harus menganggap diri Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya akan dengan senang hati menjawab Anda karena Anda juga dapat membantu orang lain setelah Anda menerima pinjaman Anda.

    ReplyDelete
  138. Halo,
    Saya Ny. Olivia Daniel, pemberi pinjaman pinjaman pribadi yang memberikan pinjaman kesempatan seumur hidup. Apakah Anda membutuhkan pinjaman segera untuk melunasi hutang Anda atau Anda perlu pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda memerlukan pinjaman konsolidasi atau hipotek? mencari lebih banyak karena kami di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda menjadi masa lalu. Kami meminjamkan dana kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi pada bisnis pada tingkat 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa kami memberikan bantuan yang dapat diandalkan dan penerima dan akan bersedia menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui email di:
    (oliviadaniel93@gmail.com)

    INFORMASI PEMENANG BORROWER:

    1) Nama Lengkap:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Jenis Kelamin:
    5) Status Perkawinan:
    6) Pekerjaan:
    7) nomor WhatsApp:
    8) Nomor Telepon:
    9) Penghasilan Bulanan:
    10) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
    11) Jangka Waktu Pinjaman:
    12) Tujuan Pinjaman:
    13) Tanggal lahir:

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  139. Halo,

    Saya pemberi pinjaman pribadi, saya ingin tahu apakah Anda tertarik untuk mendapatkan dana dari kami?

    Kontak Melalui Email:
    custodiogladelyn2@gmail.com
    Whatsap: 4475 4511 3477
    Dengan senang hati

    ReplyDelete
  140. Halo,
    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya sarankan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, karena ada begitu banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 pemberi pinjaman yang berbeda, saya kehilangan banyak uang karena saya sedang mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang karena hutang.

    Saya hampir menyerah sampai saya meminta saran dari seorang teman yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asli dan perusahaan yang sangat dapat diandalkan yaitu Bunda Alicia Radu yang mendapatkan pinjaman saya dari 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan tekanan suku bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa rekening bank saya dan menemukan jumlah pinjaman yang saya minta telah ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan sehingga saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Bunda Alicia Radu

    Saya ingin Anda mempercayai Bunda Alicia Radu dengan sepenuh hati karena ia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan finansial saya. Anda harus menganggap diri Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya akan dengan senang hati menjawab Anda karena Anda juga dapat membantu orang lain setelah Anda menerima pinjaman Anda.

    ReplyDelete
  141. Saya membawa kabar baik kepada Anda semua warga negara Indonesia di platform ini, Allah sepenuhnya setia kepada saya dan seluruh rumah saya telah bertahan sejak Agustus 2017, kesaksian saya dan kabar baik saya berjalan seperti ini,
    Nama saya Haerul, seorang Muslim dalam agama dan saya berasal dari kota Bandung Indonesia
    Saya seorang pemasar dan juga penasihat bisnis di perusahaan tempat saya bekerja, dan Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (haerulh160@gmail.com). Saya ingin menggunakan platform ini untuk memberi tahu semua warga negara Indonesia tentang apa yang telah dilakukan oleh perusahaan pinjaman Ny. Olivia Daniel kepada saya. Platform ini untuk memberi tahu mereka yang membutuhkan dan mencari pinjaman yang tulus untuk berhati-hati karena internet dan blog penuh dengan perusahaan pinjaman palsu dan penipuan yang hanya ada di sini untuk merobek uang hasil jerih payah Anda.

    Seperti yang dapat Anda lihat di foto profil saya, saya memiliki hutang besar dan saya memutuskan untuk mencari pinjaman online untuk melunasi hutang saya dan saya menghubungi perusahaan pinjaman dari syngapore yang pada bulan Maret 2017, dan saya ditipu oleh pemilik perusahaan dengan meminta saya untuk Membayar banyak biaya, saya membayar dan pada akhirnya saya tidak mendapatkan pinjaman, saya kehilangan sekitar 20 juta ke perusahaan pinjaman palsu di syngapore karena saya mengajukan pinjaman 900 juta dan dengan semua biaya yang saya bayar saya tidak mendapatkan pinjaman dan saya sangat Frustrasi dan saya dipecat dari pekerjaan saya di perusahaan tempat saya bekerja karena saya juga mengambil pinjaman dari perusahaan tempat saya bekerja dan saya bangkrut dan muak dengan kehidupan.

    Jadi Allah sangat baik, saya berdoa dan bahwa Allah mengarahkan saya ke seorang pelayan dan saya browsing internet ketika saya menemukan kesaksian seorang wanita Indonesia dengan nama Yuli melalui email: (yuliy3531@gmail.com)
    Siapa dari Jakarta Selatan di Indonesia, bagaimana Allah mengubah kehidupan keuangannya melalui perusahaan pinjaman dan dia meminta saya untuk menghubungi email ibu Olivia Daniel: (oliviadaniel93@gmail.com) dan dia memperkenalkan saya kepada ibu Olivia Daniel dan dia memberi saya keberanian dan Saya mengajukan pinjaman dari ibu Olivia Daniel dan saya menerima pinjaman yang saya cari selama ini dan Allah akan terus memberkati Yuli karena telah memperkenalkan saya

    ReplyDelete
  142. Nomor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
    Email saya: (parwatidudi350@gmail.com)
    Mrs Rebecca Walker (rebeccawalker700@gmail.com)
    Nama saya Ny. Parwati Dudi, saya seorang wanita bisnis dari Indonesia. Saya kehilangan uang, tetapi Indonesia 20 juta rupiah karena pemberi pinjaman palsu, toko saya sudah tutup dan saya kehilangan harapan dalam hidup pada hari ini yang setia ketika saya pergi melalui internet. melihat kesaksian online tentang seorang teman yang mendapat pinjaman `dari Ny. Rebecca Walker. Saya diberitahu bahwa dia adalah ibu yang jujur, jadi saya mengajukan pinjaman 100 juta rupiah Indonesia dari ibu jadi setelah proses pinjaman, pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya dan hari ini, saya punya toko saya menjalankan bisnis saya dan hari ini saya telah melunasi hutang saya, semua berkat Ibu Rebecca Walker dia adalah ibu yang baik Jadi saya berjanji untuk bersaksi dan membagikan kabar baik saya setiap hari dan Anda juga dapat menghubungi email ibu (rebeccawalker700@gmail.com)
     jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Mother Rebecca Walker, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di nomor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (parwatidudi350@gmail.com)
     semoga Tuhan terus memberkatinya dan melindunginya karena dia adalah orang yang baik.

    ReplyDelete
  143. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

     Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: estherpatrick83@gmail.com untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: suryantosuryanto524@gmail.com

    ReplyDelete
  144. Halo,
    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya sarankan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, karena ada begitu banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 pemberi pinjaman yang berbeda, saya kehilangan banyak uang karena saya sedang mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang karena hutang.

    Saya hampir menyerah sampai saya meminta saran dari seorang teman yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asli dan perusahaan yang sangat dapat diandalkan yaitu Bunda Alicia Radu yang mendapatkan pinjaman saya dari 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan tekanan suku bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa rekening bank saya dan menemukan jumlah pinjaman yang saya minta telah ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan sehingga saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Bunda Alicia Radu

    Saya ingin Anda mempercayai Bunda Alicia Radu dengan sepenuh hati karena ia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan finansial saya. Anda harus menganggap diri Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya akan dengan senang hati menjawab Anda karena Anda juga dapat membantu orang lain setelah Anda menerima pinjaman Anda.

    ReplyDelete
  145. ?Halo, saya Nyonya Christy Morris, pemberi pinjaman pribadi memberikan kesempatan pinjaman seumur hidup. Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk melunasi utang Anda dengan segera atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan komersial Anda? Apakah Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Kami memberikan pinjaman kepada individu yang membutuhkan bantuan finansial, yang memiliki utang macet atau butuh uang untuk membayar tagihan, kami memberikan pinjaman dengan bunga rendah 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa kami memberikan bantuan yang dapat dipercaya dan diuntungkan dan akan bersedia menawarkan Anda pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mail di: (christymorrisloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  146. Halo, nama saya Victoria Alberto, korban penipuan di tangan pemberi pinjaman palsu. Saya kehilangan sekitar Rp6.000.000 juta rupiah karena saya butuh modal besar Rp300.000.000 juta rupiah saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi. bisnis saya hancur, dan dalam prosesnya saya kehilangan anak saya. Aku tidak tahan lagi dengan kejadian ini. suatu hari saya bertemu dengan teman lama saya yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. Olivia Daniel, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah perusahaan. ibu yang baik saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih, dan semoga Tuhan terus memberkati Anda. Saya juga suka menggunakan kesempatan ini untuk memberi saran kepada sesama orang Indonesia, bahwa ada banyak scammer di luar sana, jadi jika Anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman dengan cepat, hanya mendaftar melalui Mrs Olivia Daniel melalui email: (oliviadaniel93@gmail.com ). Anda juga dapat menghubungi saya melalui email ini: (victoriaalberto78@gmail.com). jika Anda memiliki keraguan. tolong dia satu-satunya orang yang bisa diandalkan dan dapat dipercaya.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  147. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu karena membantu saya mendapatkan pinjaman yang baik setelah saya banyak menderita di tangan para pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa menawarkan saya pinjaman, saya Saya memerlukan pinjaman selama 3 tahun terakhir untuk memulai bisnis saya sendiri di kota Cirebon tempat saya tinggal dan saya jatuh ke tangan perusahaan palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted karena saya kehilangan semua uang saya ke perusahaan palsu di Turki, karena saya berutang kepada bank saya dan teman-teman saya dan saya tidak punya seorangpun untuk menjalankan, sampai suatu hari setia bahwa seorang teman saya bernama Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Bunda Alicia Radu, jadi saya harus menghubungi Siti Aminah dan dia mengatakan kepada saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Bunda Alicia Radu bahwa dia adalah ibu yang baik dan saya harus mengumpulkan keberanian dan saya menghubungi Bunda Alicia Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan disetujui dan dalam waktu 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akun saya dan saya sangat terkejut bahwa ini adalah keajaiban dan saya harus bersaksi tentang pekerjaan baik Bunda Alicia Radu
    jadi saya akan menyarankan semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi email Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan bersaksi seperti yang telah saya lakukan dan Anda juga dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang Bunda Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan Anda masih dapat menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui email: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Tuhan terus memberkati dan mencintai ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan finansial saya

    ReplyDelete
  148. Nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
    E-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
    Puan Rebecca Walker (rebeccawalker700@gmail.com)
    Nama saya Puan Parwati Dudi, saya seorang wanita bisnis dari Indonesia saya kalah tetapi 20 juta rupiah Indonesia kepada peminjam pinjaman palsu dan toko saya dekat dan saya kehilangan harapan dalam kehidupan pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet saya melihat kesaksian dalam talian tentang rakan yang mendapat pinjaman `dari Puan Rebecca Walker. Saya diberitahu bahawa dia adalah seorang ibu yang jujur, jadi saya memohon pinjaman 100 juta rupiah Indonesia dari ibu sehingga setelah proses pinjaman, pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya dan hari ini, saya memiliki toko yang menjalankan perniagaan saya dan hari ini saya telah melunaskan hutang saya, terima kasih kepada Ibu Rebecca Walker dia adalah seorang ibu yang baik. Jadi saya berjanji untuk memberi keterangan dan berkongsi berita baik saya setiap hari dan anda juga boleh menghubungi e-mel ibu (rebeccawalker700@gmail.com)
     jika anda memerlukan sebarang maklumat tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Rebecca Walker, anda sangat bebas untuk menghubungi saya di nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
     semoga Allah terus memberkati dia dan melindunginya kerana dia adalah orang yang baik.

    ReplyDelete
  149. Halo,
    Saya Puan Olivia Daniel, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang masa hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? mencari lebih banyak lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang lalu. Kami memberi pinjaman kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur pada perniagaan pada kadar 2%. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami menyediakan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan bersedia menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di:
    (oliviadaniel93@gmail.com)

    DATA PERMOHONAN
    1) Nama Penuh:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Jantina:
    5) Status Perkahwinan:
    6) Pekerjaan:
    7) Nombor WhatsApp:
    8) Nombor Telefon:
    9) Pendapatan bulanan:
    10) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
    11) Tempoh Pinjaman:
    12) Tujuan Pinjaman:
    13) Tarikh lahir:

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  150. Halo, semuanya, tolong, saya dengan cepat ingin menggunakan media ini untuk membagikan kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman yang benar-benar mengubah hidup saya dari kemiskinan menjadi seorang wanita kaya dan sekarang saya memiliki kehidupan yang sehat tanpa tekanan dan kesulitan keuangan,

    Setelah berbulan-bulan mencoba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari kreditor online yang sah dalam kredit dan tidak akan menambah rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk meminta saran kepada teman saya tentang bagaimana cara mendapatkan pinjaman online, kami membicarakannya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Mrs. Maria yang adalah CEO Maria Loan. Perusahaan

    Saya mengajukan jumlah pinjaman (900 juta) dengan suku bunga rendah 2%, sehingga pinjaman yang disetujui mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena fakta bahwa itu tidak memerlukan jaminan untuk transfer. pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memesan pemberi pinjaman saya dengan kredit saya yang sebenarnya, yang dapat memberikan hati saya harapan.

    Terima kasih banyak kepada Ibu Maria karena telah membuat hidup saya adil, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ibu Maria dengan baik melalui E-mail (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk informasi lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman Anda,

    Jadi, terima kasih banyak telah meluangkan waktu Anda untuk membaca tentang kesuksesan saya dan saya berdoa agar Tuhan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.
    Nama saya adalah kabu layu, Anda dapat menghubungi saya untuk referensi lebih lanjut melalui email saya: (kabulayu18@gmail.com)

    Terima kasih semua.

    ReplyDelete
  151. Kabar baik
    Allah yang Maha Kuasa telah begitu setia kepada saya dan seluruh keluarga saya untuk menggunakan perusahaan pinjaman ibu Emily untuk mengubah situasi keuangan hidup saya untuk kehidupan yang lebih baik dan lebih stabil sehingga sekarang saya memiliki bisnis sendiri di kota
    Nama saya Nur Khomariyah dari kota Sidoarjo, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu. Emily karena membantu saya dengan pinjaman yang baik setelah saya menderita di tangan pemberi pinjaman palsu yang menipu saya karena uang saya tanpa menawarkan saya pinjaman, saya memerlukan pinjaman selama 2 tahun terakhir untuk memulai bisnis saya sendiri di kota Sidoarjo tempat saya tinggal dan saya jatuh ke tangan perusahaan palsu di India yang telah menipu saya dan tidak menawarkan pinjaman kepada saya dan saya sangat frustrasi karena saya kehilangan semua uang saya ke perusahaan palsu di India, karena saya berutang kepada bank dan teman-teman saya dan saya tidak punya orang untuk dituju, sampai suatu hari teman setia saya menelepon Slamet Raharjo setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari ibu perusahaan pinjaman Emily, jadi saya harus menghubungi Slamet Raharjo dan dia mengatakan kepada saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi ibu emily bahwa dia adalah ibu yang baik dan saya harus memanggil keberanian dan saya menghubungi ibu emily perusahaan dan secara mengejutkan, pinjaman saya diproses dan disetujui dan dalam waktu 2 jam pinjaman saya dipindahkan ke akun saya dan saya sangat terkejut bahwa ini adalah keajaiban dan saya harus bersaksi tentang ibu pekerjaan yang baik Emily
    jadi saya akan menyarankan semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi ibu perusahaan pinjaman Emily melalui email: emilygregloancompany@gmail.com. atau whatsapp +1 (669) 4002627 dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan bersaksi seperti yang telah saya lakukan dan Anda juga dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang Mother Emily melalui saya email: nurkhomariyah1989@gmail.com
    dan Anda masih dapat menghubungi teman saya Nur Syarah yang memperkenalkan saya kepada Ms. Margaret melalui email: slametraharjo211989@gmail.com
    semoga Tuhan terus memberkati dan mendukung ibu Emily yang telah mengubah kehidupan finansial saya.

    ReplyDelete
  152. Nomor Whatsapp saya: 62 838-2119-1900
    Email saya: (parwatidudi350@gmail.com)
    Mrs Rebecca Walker (rebeccawalker700@gmail.com)
    Nama saya Ny. Parwati Dudi, saya seorang wanita bisnis dari Indonesia. Saya kehilangan uang, tetapi Indonesia 20 juta rupiah karena pemberi pinjaman palsu, toko saya sudah tutup dan saya kehilangan harapan dalam hidup pada hari ini yang setia ketika saya pergi melalui internet. melihat kesaksian online tentang seorang teman yang mendapat pinjaman `dari Ny. Rebecca Walker. Saya diberitahu bahwa dia adalah ibu yang jujur, jadi saya mengajukan pinjaman 100 juta rupiah Indonesia dari ibu jadi setelah proses pinjaman, pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya dan hari ini, saya punya toko saya menjalankan bisnis saya dan hari ini saya telah melunasi hutang saya, semua berkat Ibu Rebecca Walker dia adalah ibu yang baik Jadi saya berjanji untuk bersaksi dan membagikan kabar baik saya setiap hari dan Anda juga dapat menghubungi email ibu (rebeccawalker700@gmail.com)
     jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Mother Rebecca Walker, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di nomor Whatsapp saya: 62 838-2119-1900
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (parwatidudi350@gmail.com)
     semoga Tuhan terus memberkatinya dan melindunginya karena dia adalah orang yang baik.

    ReplyDelete
  153. Selamat siang semuanya !!!
    Nama saya Tn. Rashid Husaen dan saya berasal dari Jawa Barat, Indonesia dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan pada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan memberi tahu namanya kepada dunia. dan saya sangat senang mengatakan bahwa keluarga saya kembali selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp300.000.000,00 untuk memulai hidup saya karena saya adalah seorang ayah tunggal dengan 5 anak dan dunia sepertinya bergantung pada saya ketika saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan bank online menolak pinjaman saya, mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya online dan hal-hal semakin sulit karena mereka merobek uang saya dengan janji manis untuk membantu saya

    Sampai saya melihat posting ibu Nyonya Maria dari sebuah blog dan saya memohon padanya, dia memberi saya semua syarat dan ketentuan dan saya setuju dan dia mengejutkan saya dengan pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, dan pada awalnya saya berpikir ini tidak mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji-janji palsu tetapi saya terkejut, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp300.000.000,00 dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Nyonya Maria Alexander wanita kata-katanya, melalui email : (mariaalexander818@gmail.com) karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik. siapa pun yang ingin pinjaman atau cara mendapatkan pinjaman asli, harus menghubungi Via


    email: (mariaalexander818@gmail.com)
    whatsapp: (+1 651-243-8090)
    Viber; (+1 651-243-8090)

    Anda dapat menghubungi saya Ny. Rashid untuk informasi lebih lanjut (rashidhusaen18@gmail.com)

    Allah Maha Besar
    Terima kasih semuanya

    ReplyDelete
  154. Saya ingin mengembalikan semua kemuliaan kepada Allah atas apa yang dia gunakan Bunda Alicia Radu untuk melakukan dalam hidup saya, nama saya Yetty Sunarsih dari Sandakan di Malaysia, saya seorang janda dengan 3 anak, suami saya meninggal dalam kecelakaan mobil dan sejak itu hidup telah menjadi sangat kasar bagi saya dan keluarganya dan saya telah mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya ditolak dan dikurangi karena saya tidak memiliki jaminan dan tidak bisa mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih hari ini yang setia ketika saya pergi melalui internet, saya melihat kesaksian ROBBI bagaimana dia mendapatkan pinjamannya dari Bunda Alicia Radu dan saya menghubunginya untuk bertanya tentang Bunda dan seberapa benar pinjaman dari Bunda Alicia Radu dan dia mengatakan kepada saya bahwa itu benar dan saya menghubungi Ibu Alicia Radu dan mengajukan pinjaman dan pinjaman saya diproses dan disetujui dan dalam waktu 24 jam saya mendapat peringatan uang pinjaman saya di akun saya dan ketika saya memeriksa akun saya pinjaman saya masih utuh dan saya sangat senang dan saya bersumpah bahwa ada perusahaan yang meminjamkan pinjaman saya akan memberikan deskripsi perusahaan, jadi saya ingin menggunakan media ini untuk memberi nasihat kepada semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com) dan Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (yettysunarsihs850@gmail.com) untuk informasi dan juga teman saya ROBBI melalui emailnya :(robbi5868@gmail.com)

    ReplyDelete
  155. Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
    [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
    Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
    BBM INVITE:::[D8980E0B]

    ReplyDelete
  156. Halo,
    Nama saya Yuli dari Jakarta Selatan di Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk menyarankan semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak pemberi pinjaman di sini semuanya penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda dari uang Anda, Saya mengajukan pinjaman sekitar 200 juta dari seorang wanita di Dubai dan saya kehilangan sekitar 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan lagi untuk biaya, saya membayar hampir 10 juta masih saya tidak mendapat pinjaman,

    Tuhan adalah kemuliaan, saya bertemu dengan seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman, dan dia mendapatkan pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya kepada Ny. Olivia Daniel, dan saya melamar 400 juta, saya pikir itu lelucon dan penipuan, tapi saya mendapat pinjaman saya dalam waktu kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin.

    jadi saya menasihati semua orang di sini yang membutuhkan pinjaman untuk dihubungi
    Nyonya Olivia Daniel, melalui email: (oliviadaniel93@gmail.com)

    Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: (yuliy3531@gmail.com)

    sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita semua dan memberi kita umur panjang dan kemakmuran

    ReplyDelete
  157. Nomor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
    Email saya: (parwatidudi350@gmail.com)
    Mrs Rebecca Walker (rebeccawalker700@gmail.com)
    Nama saya Ny. Parwati Dudi, saya seorang wanita bisnis dari Indonesia. Saya kehilangan uang, tetapi Indonesia 20 juta rupiah karena pemberi pinjaman palsu, toko saya sudah tutup dan saya kehilangan harapan dalam hidup pada hari ini yang setia ketika saya pergi melalui internet. melihat kesaksian online tentang seorang teman yang mendapat pinjaman `dari Ny. Rebecca Walker. Saya diberitahu bahwa dia adalah ibu yang jujur, jadi saya mengajukan pinjaman 100 juta rupiah Indonesia dari ibu jadi setelah proses pinjaman, pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya dan hari ini, saya punya toko saya menjalankan bisnis saya dan hari ini saya telah melunasi hutang saya, semua berkat Ibu Rebecca Walker dia adalah ibu yang baik Jadi saya berjanji untuk bersaksi dan membagikan kabar baik saya setiap hari dan Anda juga dapat menghubungi email ibu (rebeccawalker700@gmail.com)
     jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Mother Rebecca Walker, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di nomor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (parwatidudi350@gmail.com)
     semoga Tuhan terus memberkatinya dan melindunginya karena dia adalah orang yang baik.

    ReplyDelete
  158. BERITA BAIK!!!

    Nama saya Dian Pelangi dari Jakarta di Indonesia, saya seorang pereka fesyen dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu semua orang supaya berhati-hati mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak pemberi pinjaman di sini adalah penipu dan mereka berada di sini. menipu anda dengan wang susah payah anda, saya memohon pinjaman untuk sekitar Rp900,000,000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 29 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 29 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman dan perniagaan saya kira-kira terhempas kerana hutang.

    Memandangkan pencarian saya untuk sebuah syarikat pinjaman swasta yang boleh dipercayai, saya melihat iklan dalam talian lain dan nama syarikat itu adalah SYARIKAT PINJAMAN DUNIA. Saya kehilangan 15 juta dengan mereka dan hingga hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya cadangkan.

    Tuhan yang terhormat, kawan-kawan saya yang memohon pinjaman juga menerima pinjaman, memperkenalkan saya kepada syarikat yang boleh dipercayai di mana Puan Christabel bekerja sebagai pengurus cawangan, dan saya memohon pinjaman sebesar Rp900,000,000 dan mereka meminta kepercayaan saya, dan selepas itu Mereka selesai mengesahkan butiran saya, pinjaman itu telah diluluskan untuk saya dan saya fikir ia hanya satu lelucon, dan mungkin ini salah satu penipuan yang membuat saya kehilangan wang, tetapi saya terkejut. Apabila saya mendapat pinjaman saya kurang dari 6 jam dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2% tanpa cagaran

    Saya sangat gembira bahawa Tuhan menggunakan kawan saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan kerana saya diselamatkan dari membuat perniagaan saya melambung di udara dan dibubarkan dan sekarang perniagaan saya terbang tinggi di Indonesia dan tiada siapa yang akan mengatakannya. tahu mengenai syarikat fesyen.

    Jadi saya cadangkan semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang memerlukan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk dihubungi
    ibu christabel melalui e-mel: (christabelloancompany@gmail.com)

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: (lianmeylady@gmail.com) dan Sety memperkenalkan dan bercakap tentang christabel, dia juga mendapat pinjaman baru dari christabel, anda juga boleh menghubunginya melalui e-melnya: permatabudiwati@gmail.com Sekarang, semua yang akan saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman yang saya hantar terus ke akaun mereka setiap bulan.

    Satu perkataan untuk lelaki bijak sudah cukup

    Terima kasih sekali lagi untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita dan memberi kita kehidupan yang panjang dan hidup yang makmur dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan yang baik dalam hidup anda.
    Ibu yang baik Christabel Missan What'sApp Number +15614916019

    ReplyDelete
  159. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

    Data pribadi
    Negara: Indonesia
    Nama: Queen Jamillah
    Alamat: Nusa Lembongan
    Telepon:+62 856-9328-4991
    WhatsApp:+62 856-9328-4991
    https://twitter.com/queen_jamillah
    e_mail: queenjamillah09@gmail.com
    Sudah dua tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam 700 juta dari Perusahaan Pinjaman Iskandar Lestari dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya dapat membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis saya lebih lanjut sehingga saya menyerahkan 2,7 miliar setelah melalui proses hukum saya transaksi telah disetujui oleh otoritas dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya dicapai dengan mudah. Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ms. Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi Pemberi Pinjaman ISKANDAR hari ini
    e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete
  160. Hello, nama saya Siti Aminah dari Indonesia, sila Saya mencadangkan semua orang di sini perlu berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih orang-orang yang sebenar di syarikat pinjaman palsu. Saya telah scammed oleh 4 pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza, saya kehilangan wang yang banyak kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat daripada seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman asal dan sebuah syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya sebanyak 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang daripada 24 jam Tanpa sebarang tekanan dan pada Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya amat terkejut apabila menyemak akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman saya diminta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa apa-apa kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan daripada ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda percaya Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat berguna dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti mengira diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda ingin membuat pinjaman bank, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat hubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu orang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  161. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

    Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: estherpatrick83@gmail.com untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: suryantosuryanto524@gmail.com

    ReplyDelete
  162. Nama saya Susi dari Indonesia, saya telah mencari pinjaman asli sejak sekian lama dan semua yang saya dapatkan adalah penipuan yang membuat saya mempercayai mereka dan pada akhirnya, mereka mengambil wang saya tanpa memberi pinjaman, harapan saya adalah hilang, saya berasa keliru dan kecewa, maka saya merasa sangat sukar untuk memberi makan kepada keluarga saya, saya tidak pernah mahu melakukan apa-apa kaitan dengan pinjaman dalam talian lagi, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari seorang kawan, saya memberitahunya semua yang berlaku dan dia berkata dia boleh membantu saya, bahawa dia tahu pemberi pinjaman yang jujur ​​bernama Puan Alicia Radu bahawa dia boleh membantu saya, bahawa dia hanya mendapat pinjaman dari Puan Alicia Radu, dia mengarahkan saya bagaimana untuk memohon, saya lakukan seperti yang dia memberitahu saya, saya pakai, saya tidak pernah percaya tetapi saya cuba dan terkejut dengan kejayaan saya mendapat pinjaman 300 juta rupiah, saya tidak percaya saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan. Saya sangat gembira dan saya berterima kasih kepada ALLAH, kerana saya tidak percaya peminjam yang jujur ​​seperti ini masih wujud

    Jadi jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu email: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman.

    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (susi85746@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu

    ReplyDelete
  163. Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
    [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
    Telephone Number☎[{+44] 7480 729811[Calls Only]
    BBM INVITE:::[D8980E0B]

    ReplyDelete
  164. Hello, nama saya Siti Aminah dari Indonesia, sila Saya mencadangkan semua orang di sini perlu berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih orang-orang yang sebenar di syarikat pinjaman palsu. Saya telah scammed oleh 4 pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza, saya kehilangan wang yang banyak kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat daripada seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman asal dan sebuah syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya sebanyak 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang daripada 24 jam Tanpa sebarang tekanan dan pada Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya amat terkejut apabila menyemak akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman saya diminta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa apa-apa kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan daripada ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda percaya Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat berguna dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti mengira diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda ingin membuat pinjaman bank, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat hubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu orang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  165. Anda dipersilakan untuk "AULIA CONSULT" kami adalah perusahaan pinjaman baru yang didukung oleh BANK DUNIA yang didirikan untuk membantu masyarakat Indonesia dalam kebutuhan bantuan di dunia, melalui bantuan keuangan. karena tingginya aktivitas penipuan yang terjadi di Indonesia, Jadi Jika Anda memerlukan dana untuk memulai bisnis Anda sendiri, atau Anda meminta hipotek untuk meminta pinjaman Anda atau membayar tagihan Anda, mulailah perdagangan yang baik, atau Anda dapat menemukan uang untuk mendapatkan modal hipotek dari bank lokal, kami adalah perusahaan yang menyediakan pinjaman tidak berguna untuk individu yang tertarik dan serius, perusahaan, badan hukum dan orang awam dengan tingkat keuntungan 2%.

    Kami memiliki akses ke koleksi pembayaran untuk perusahaan dan mereka yang memiliki rencana untuk memulai bisnis. Kami percaya bahwa kebajikan dan kenyamanan Anda adalah prioritas optimal kami, kami dapat berada di sini untuk membantu Anda mendapatkan pinjaman dan kami datang untuk membantu Orang Baik INDONESIA di negara saya. dan pastikan Anda orang Indonesia sebelum Anda menghubungi kami, INDONESIA SAJA !!!

    CATATAN (NB); JANGAN MENGHUBUNGI KAMI JIKA ANDA TIDAK SERIUS !!!

    Surel; (auliafadhlan6@gmail.com)

    Layanan kami meliputi:

    Membayar Utang
    Pinjaman Komersial
    Pinjaman Pribadi
    Pinjaman Internasional
    Pinjaman untuk Pertanian
    Modal Ventura
    Dan lagi

    PINJAMAN KARYAWAN (NB);
    Setelah merekomendasikan aplikasi pinjaman, Anda dapat mengharapkan respons awal dalam waktu kurang dari 1 jam dan membiayai dalam waktu 24-96 jam setelah menerima pemberitahuan yang kami butuhkan.

    Surel; auliafadhlan6@gmail.com
    WhatsApp: (+12342018860)

    ReplyDelete
  166. Halo, saya Puan Olivia Daniel, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang masa hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? mencari lebih banyak lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang lalu. Kami memberi pinjaman kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur pada perniagaan pada kadar 2%. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami menyediakan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan bersedia menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (oliviadaniel93@gmail.com)

    ReplyDelete
  167. Anda dipersilakan untuk "AULIA CONSULT" kami adalah perusahaan pinjaman baru yang didukung oleh BANK DUNIA yang didirikan untuk membantu masyarakat Indonesia dalam kebutuhan bantuan di dunia, melalui bantuan keuangan. karena tingginya aktivitas penipuan yang terjadi di Indonesia, Jadi Jika Anda memerlukan dana untuk memulai bisnis Anda sendiri, atau Anda meminta hipotek untuk meminta pinjaman Anda atau membayar tagihan Anda, mulailah perdagangan yang baik, atau Anda dapat menemukan uang untuk mendapatkan modal hipotek dari bank lokal, kami adalah perusahaan yang menyediakan pinjaman tidak berguna untuk individu yang tertarik dan serius, perusahaan, badan hukum dan orang awam dengan tingkat keuntungan 2%.

    Kami memiliki akses ke koleksi pembayaran untuk perusahaan dan mereka yang memiliki rencana untuk memulai bisnis. Kami percaya bahwa kebajikan dan kenyamanan Anda adalah prioritas optimal kami, kami dapat berada di sini untuk membantu Anda mendapatkan pinjaman dan kami datang untuk membantu Orang Baik INDONESIA di negara saya. dan pastikan Anda orang Indonesia sebelum Anda menghubungi kami, INDONESIA SAJA !!!

    CATATAN (NB); JANGAN MENGHUBUNGI KAMI JIKA ANDA TIDAK SERIUS !!!

    Surel; (auliafadhlan6@gmail.com)

    Layanan kami meliputi:

    Membayar Utang
    Pinjaman Komersial
    Pinjaman Pribadi
    Pinjaman Internasional
    Pinjaman untuk Pertanian
    Modal Ventura
    Dan lagi

    PINJAMAN KARYAWAN (NB);
    Setelah merekomendasikan aplikasi pinjaman, Anda dapat mengharapkan respons awal dalam waktu kurang dari 1 jam dan membiayai dalam waktu 24-96 jam setelah menerima pemberitahuan yang kami butuhkan.

    Surel; auliafadhlan6@gmail.com
    WhatsApp: (+12342018860)

    ReplyDelete
  168. Hello, nama saya Siti Aminah dari Indonesia, sila Saya mencadangkan semua orang di sini perlu berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih orang-orang yang sebenar di syarikat pinjaman palsu. Saya telah scammed oleh 4 pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza, saya kehilangan wang yang banyak kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat daripada seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman asal dan sebuah syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya sebanyak 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang daripada 24 jam Tanpa sebarang tekanan dan pada Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya amat terkejut apabila menyemak akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman saya diminta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa apa-apa kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan daripada ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda percaya Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat berguna dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti mengira diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda ingin membuat pinjaman bank, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat hubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu orang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  169. Hello, nama saya Siti Aminah dari Indonesia, sila Saya mencadangkan semua orang di sini perlu berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih orang-orang yang sebenar di syarikat pinjaman palsu. Saya telah scammed oleh 4 pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza, saya kehilangan wang yang banyak kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat daripada seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman asal dan sebuah syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya sebanyak 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang daripada 24 jam Tanpa sebarang tekanan dan pada Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya amat terkejut apabila menyemak akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman saya diminta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa apa-apa kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan daripada ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda percaya Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat berguna dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti mengira diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda ingin membuat pinjaman bank, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat hubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu orang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  170. Hello, nama saya Siti Aminah dari Indonesia, sila Saya mencadangkan semua orang di sini perlu berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih orang-orang yang sebenar di syarikat pinjaman palsu. Saya telah scammed oleh 4 pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza, saya kehilangan wang yang banyak kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat daripada seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman asal dan sebuah syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya sebanyak 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang daripada 24 jam Tanpa sebarang tekanan dan pada Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya amat terkejut apabila menyemak akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman saya diminta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa apa-apa kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan daripada ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda percaya Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat berguna dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti mengira diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda ingin membuat pinjaman bank, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat hubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu orang lain selepas anda menerima pinjaman anda

    ReplyDelete
  171. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada Ibu ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Ibu. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Ibu. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

    Saya menghubungi Ibu ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Ibu. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ibu. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin,
    Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

    ReplyDelete
  172. Kabar baik, Kabar baik

    Hei hati-hati di sini !!!
    Nama saya adalah warga Jelli Mira Indonesia. Saya telah scammed oleh 3 pemberi pinjaman internasional yang berbeda di Internet, semua berjanji untuk memberi saya pinjaman, saya kehilangan uang susah payah saya. Suatu hari, ketika menjelajah internet tanpa daya saya menemukan kesaksian seorang wanita bernama Widya Okta, yang juga scammed oleh pemberi pinjaman palsu, tetapi akhirnya dihubungkan dengan perusahaan pinjaman yang sah bernama SANDRA OVIA LOAN FIRM, di mana ia akhirnya mendapatkan pinjamannya , jadi saya memutuskan untuk menghubungi perusahaan pinjaman yang sama dan kemudian menceritakan kepada mereka kisah saya tentang bagaimana saya telah ditipu oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeda.

    Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui email dan mereka meyakinkan saya memberi saya pinjaman di perusahaan dan juga mengatakan kepada saya bahwa telah membuat keputusan yang tepat untuk menghubungi mereka. Saya mengisi formulir permohonan pinjaman dan melanjutkan dengan segala yang diminta dari saya dan kepada Tuhan menjadi kemuliaan, saya mendapat pinjaman sebesar Rp450.000.000 dari perusahaan besar ini (sandraovialoanfirm@gmail.com), Dikelola oleh Ibu Sandra Ovia, dan di sini saya sangat senang karena SANDRA OVIA LOAN FIRM telah mengubah hidup saya jadi saya berjanji pada diri sendiri bahwa saya akan terus bersaksi di internet tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya.

    Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, Anda harus menghubungi SANDRA OVIA dan mengikuti aturan dan peraturan, karena saya jamin Anda mendapatkan pinjaman dalam waktu kurang dari 24 jam.

    Anda masih dapat menghubungi saya melalui email jika Anda memerlukan bantuan tentang cara saya mendapatkan pinjaman (jellimira750@gmail.com).

    ReplyDelete

  173. Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete

  174. Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete

  175. Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  176. Halo semuanya, Nama saya Siska wibobo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete

Shoppin Online & Dapat Cashback

بسمﷲ الرحمن الرحيم Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang      Siapa yang tak suka berbelanja aka shopping kan... Ter...