Monday 26 March 2018

Shoppin Online & Dapat Cashback

بسمﷲ الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

     Siapa yang tak suka berbelanja aka shopping kan... Terutamanya kaum hawa.

     "SHOPPING IS A THERAPHY"

     Betul tak? hihi...

     tapi shopping jugak boleh jadi penyakit dan yang lagi teruk boleh jadi barah yang parah bila takde dah duit untuk dishoppingkan dan bershopping sampai tak terbendung.. stress kan jadinya. so shoppinglah berpada-pada.

     so dekat sini ila nak ajak dan ajar kawan-kawan bershopping tapi dapat balik pulangan duit yang kita shoppingkan tu. tapi pulangan duit tu tak la banyak. DIINGATKAN, TAK BANYAK ye tapi lebih baik dari tak dapat apa2. betul tak.

ooo diingatkan ini untuk shopping online sahaja. DIULANGI... UNTUK SHOPPING ONLINE SAHAJA

     Sebelum ila ajar kawan-kawan cara dapatkan sila semak kelayakan anda.. haha tak la bukan kelayakan tapi kalau kawan-kawan ada kriteria ni silalah guna teknik nie. asleast dapat juga pulangkan duit dari shopping tapi tak dapat apa-apa langsung.

1. Suka shopping online di online shop seperti di bawah

2. boleh sabar untuk tunggu duit tu dicashkan semula...

ni adalah sebahagian cashback yang ila dapat dari apa yang ila belanjakan...

untuk pengetahuan semua, nilai cashback ni tak sama.. ila memang banyak berbelanja melalui lazada.. online shop lain pun ada juga tp kurang ila gunakan sebab lazada bagi percent (%) cashback tinggi dari online shop yang lain.

balik semula pada nilai cashback, sebagai contoh kita berbelanja di lazada dengan berbelanja di Qoo10 macam dalam gambar di bawah dalam kotak merah tu. lazada bagi sampai 11% cashback bergantung kepada kategori barang yang kita beli. kalau berbelanja di Qoo10, dia cuma bagi  4.5% je.

dan % setiap online shop berbeza macam dalam list di bawah.. ada banyak lagi online shop yang tersenarai nanti kawan-kawan da daftar boleh la check...


kalau kita berbelanja di lazada pun bukan semua barang kita dapat 11% cashback ye. kalau beli baju atau barang-barang dalam kategori fesyen dapat la 11% cash back tapi untuk pelanggan baru je. kalau da beli untuk kali ke dua cuma dapat 4% je, macam dalam senarai di bawah ye..

tapi ok la dari tak dapat apa-apa. betul tak?

boleh la guna cara yang akan ila kongsi ni.



cara-caranya ialah..

1. klik link shopping & get cash back.

2. daftar segala maklumat yang diperlukan. (jangan ragu-ragu, ila da try setahun... alhamdulillah ila da dapat lebih RM100 & selamat )

3. pastikan setiap kali nak beli barang masuk melalui laman yang kita daftar dulu atau klik disini,  kemudian baru masuk ke online shop yang kita nak. pastikan online shop tu tersenarai la dalam laman web ni ye.




lagi satu, untuk makluman kawan-kawan dia akan minta  nombor akaun bank yang kita nak masukkan cashback kita.

dan jangan lupa baca tempoh cashback kita boleh ditunaikan. setiap online shop tempoh untuk dapat cashback berbeza ye.. nilai minimum untuk kita keluarkan cashback kita ialah $10. kalau belum cukup $10 tak boleh cashkan...

jadi, setakat nie dulu.. kepala jem sebab lama sangat tak update blog ni. tak tahu nak tulis apa.. haha...
kalau ada apa-apa tak faham atau kemuskilan boleh la komen diruang komen ye.. Insya Allah ila akan jawab dan bantu yang mana boleh...

k, bye....

No comments:

Post a Comment

Shoppin Online & Dapat Cashback

بسمﷲ الرحمن الرحيم Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang      Siapa yang tak suka berbelanja aka shopping kan... Ter...