Tuesday 4 February 2014

Projek Mini Untuk Yayie Special Day...

بسمﷲ الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

     Ada kisah menarik berlaku pada bulan Januari... 24 Januari 2014, Jumaat merupakan hari pernikahan Yayie... (Yayie tu panggilan orang jawa untuk atok..) Jadi, maksudnya ILA DAPAT NENEK BARU... Hahaha.. Bukan semua orang merasa pada umur 27 dapat nenek baru tau.. Untuk pengetahuan semua Yayie nie atuk sebelah suami Ila sebab Ila da tak ada atuk sendiri. Menumpang kasih pada atuk Encik Suami... 

     Jadi untuk hari bahagia Yayie, Ila bantu Encik Suami hias dan gubah dulang-dulang hantaran Yayie. Diulang, ILA BANTU ENCIK SUAMI... Haha... Tolong bagi idea dan penambahbaikkan. Master mind nya ialah Encik Erman aka suami saye ye.. Warna temanya purple. Sebenarnya guna dulang hantaran masa Ila dan Encik Suami nikah dulu tapi tetap kene hias jugak. Ada yang kene buat dari awal.

     Semua sekali ada 7 dulang tak termasuk dulang untuk cincin. Sayangnya, Ila dan Encik Suami tak sempat nak ambil gambar semua dulang tu. Sedihnya.. Sempat ambil gambar dulang isi buah je... Yang lain da kene angkat pergi rumah Yayie oleh sepupu dan pakcik makcik. Almaklumlah... Hari Jumaat. Takut tak sempat dan lewat sampai ke tempat pihak perempuan sebab janjinya lepas solat Jumaat.
Inilah hasil gubahannya.. Alas dulang tu yang Ila buat ye.. Kira projek mini la..


Inilah bahannya... dia je sebab ini je yang ada dekat rumah.
     Nak dijadikan cerita, gubah punya gubah, alas dulangnya tak cukup pulak.. Jadi, Encik Suami mintak tolong jahitkan alas dulang gunakan bahan yang ada. Nasib baik ada bahan.. Jadi, taklah kelam kabut nak cari.. Ila pun jahit la alas dulang yang simple sangat.. Alas dulangnya yang ada dalam gambar gubahan buah dekat atas tu. Kira projek mini yang tak dirancang la..


Apa-apa pun... semua urusan dan majlis da selamat dijalankan.. walaupun kebanyakkan persiapan dibuat pada saat akhir. 

Nampak tak Yayie? Yang pakai baju putih songkok hitam tu.. Kecik je orangnya.. ensem tau Yayie Ila masa nie... Tapi ada yang lagi ensem.. Yang pakai baju melayu ungu pakai kopiah tengah ambik gambar tu.. Haha My Hubby..
Inilah nenek baru ku.. Gambar dari belakang je.. Nenek da 58tahun tapi memang cun tau..
     Semoga Yayie dan Nenek baru berbahagia dan kekal sehingga ke akhir hayat.. Ajal maut, jodoh pertemuan di tangan Tuhan..

No comments:

Post a Comment

Shoppin Online & Dapat Cashback

بسمﷲ الرحمن الرحيم Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang      Siapa yang tak suka berbelanja aka shopping kan... Ter...