Thursday 14 June 2012

Cerita Hari Ini

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

      Lala nak cerita pasal kejadian masa balik kerja tadi. Tapi bukanlah cerita yang ada emosi pun. Saje nak berkongsi cerita. Cuba kawan-kawan tengok betul-betul gambar kat bawah ni. Apa yang kawan-kawan nampak?



       Nampak tak apa lori tu bawa? Lala tau mesti tak nampak sebab gambar jauh kan. Al-maklum lah tak berani nak bawa 'Cik JiNA' Lala dekat dengan lori tu, boleh menggugat kejelitaan 'Cik JiNA' kalau benda yang dibawa lori tu 'terjun'. Nak memotong pun fikir 28 kali. hahaha. Yela... jalan tu sempit dan yang paling penting, Lala da penat. Tak larat nak bawa laju-laju.

       Tak apa, cuba tengok gambar yang da zoom kat bawah nie. Agak-agak boleh teka tak lori tu bawa apa?

Lori bawa batu tak tutup dengan kanvas, BAHAYA!! (maaflah gambar kabur).

      Lori tu bawa batu. Memang kalau tengok, batu tu besar-besardan tak mungkin la batu tu 'melompat' dengan sendirinya. Tapi celah-celah batu besar mesti ada batu kecil jugak kan. Buatnya batu-batu kecil tu 'nakal' nak main-main 'lompat-lompat', tak ke membahayakan Lala dan juga 'Cik JiNA'.

       Sepatutnya lori yang bawa benda-benda yang keras nie ditutup SEPENUHNYA dengan kanvas untuk elakkan benda-benda tersebut jatuh. Mungkin pada mereka, batu yang besar nie tak mungkin jatuh tapi mesti ada cikit-cikit serpihan batu yang kecilkan antara batu-batu yang besar tu. Kalau tengok lori nie, dia ada tutup jugak bahagian kiri dan kanan tapi macam mana yang tengah dan belakang yang telopong tu pulak?

       Hmmmm... Kan lebih baik sediakan payung sebelum hujan. Bila ada yang jadi mangsa kan susah.

        Kalau macam Lala, petang tadi Lala bawa Cik JiNA perlahan je dan jauhkan jarak Cik JiNA dari lori tu. Kalau petang tadi tak terlalu letih, mungkin Lala da potong lori tu.Apa-apa pun kepada kawan-kawan yang belum pernah alami pengalaman ini boleh fikir-fikirkan apa yang terbaik perlu dilakukan.



bersemangat menulis cerita pertama,
Lala (^_^)>

No comments:

Post a Comment

Shoppin Online & Dapat Cashback

بسمﷲ الرحمن الرحيم Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang      Siapa yang tak suka berbelanja aka shopping kan... Ter...