Sunday 17 June 2012

Mari Membaca \(^_^)


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

          Hari ini Ila nak cerita tentang buku yang Ila sudah baca. Buku ini Ila beli dengan duit gaji masa kerani dulu. Buku ini juga antara buku awal yang Ila beli. Masa tu memang bertekad nak pupuk minat membaca dalam diri. Mungkin kawan-kawan sudah baca buku ini tapi apa salahnya kalau kita berkongsi. Betul tak?



Tajuk buku macam yang ada dalam gambar kat atas. ‘Di Atas “Sajadah” Cinta. Kalau ikut Bahasa Melayu ejaan ‘sajadah’ tu ‘sejadah’ kan. Ila pun tak pasti. Belum sempat nak buka Kamus Dewan Bahasa. Mungkin ejaan untuk Bahasa Indonesia sebab penulisnya berasal dari sana.

Penulis ini dah terkenal dengan hasil penulisannya yang menarik dan kreatif. Bukan tu je, penulisannya diselitkan dengan dakwah-dakwah agama. Kalau nak tahu Habiburrahman El Shirazy la yang tulis buku Ayat-ayat Cinta dan Ketika Cinta Bertasbih yang difilemkan.

Untuk pengetahuan semua buku ini sebenarnya himpunan cerita-cerita tauladan agama. Ada 38 buah cerita di dalamnya dan semua cerita yang ada memang menarik.


Setiap kali beli buku memang Ila akan tulis tarikh bila dibeli. Jadi Ila tau la berapa lama Ila tak baca buku baru. (^_^)

Next time, Ila cerita pulak pasal isi buku ini ye. Kisah-kisah teladan di dalannya tapi secara ringkas je la. Nanti kalau cerita penuh da melanggar hak cipta pulak. Kepada sesiapa yang berminat nak beli buku nie boleh dapatkan di kedai buku yang berhampiran. hihihi.. Buat iklan pulak.

Sekian...



Ulat buku muda,

Ila (^_^)>

No comments:

Post a Comment

Shoppin Online & Dapat Cashback

بسمﷲ الرحمن الرحيم Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang      Siapa yang tak suka berbelanja aka shopping kan... Ter...