Thursday 19 December 2013

Projek Jahitan

بسمﷲ الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


      Tak sampai 1 jam Ila da update.. Haha.. Ok.. Ila baru check email tengok ada email masuk ke tak. Tengok-tengok email gambar baru dapat. Jadi teruslah update sementara ada masa dan Husna tengah tidur.

     Jadi.. Inilah mesin jahit Ila. Mesin jahit jenama Brother model AS2730S.
Kalau tengok betul-betul, ada banyak barang dekat sebelah kanan mesin.. Baru siap jahit selaur. Belum kemas lagi.

     Meh Ila cerita sikit pasal mesin nie. Manalah tau ada kawn-kawan yang tengah cari mesin jahit waktu ni. Mesin nie bukan mesin heavy duty. Jadi tak sesuai untuk "mass production" maksudnya tak sesuai untuk tukang jahit tegar yang memang kerjanya menjahit 24/7. Mesin ni juga tak sesuai untuk menjahit kain atau bahasa saintifiknya fabrik yang tebal. Jadi kurang sesuai sangat la untuk jahit langsir dan seluar jeans yang tebal.

     Mesin nie ada 27 jenis jahitan atau corak jahitan yang boleh dia buat termasuk jahit lubang butang dengan satu langkah sahaja. Hmmm... Rasa tak larat pulak nak cerita semua.. (Haha... Malas sebenarnya. Tengkuk Ila da sakit mengadap netbook nie.) Untuk maklumat lanjut bolehkah layari laman web Brother ye dengan mengelik di sini. Kalau kawan-kawan nak search sendiri pun boleh. Cuma jangan tersalah pilih.. Sebab Brother nia ada jenama untuk aksesori kereta.

     Ooo... Sebelum terlupa.    
Inilah projek kedua Ila. Alas meja.
Projek ketiga. Seluar besar yang sedang dipakai ketika menulis entry ini. :-D

     Gambar projek pertama tak sempat ambik sebab IBU MERTUAKU tak sabar nak pakai baju yang menantu kesayangan dia repairkan.. (Haha.. Perasan banget kok). Baju beli last minute, pastu g tukar last minute dan jadinya repair betul-betul last minute. Repair baju tu pagi, petang mak da nak pakai jadi memang tak sempat nak gambik gambar. Lain kalilah ye kalau Ila ingat nak ambik gambar baju tu Ila akan uploadkan.

     Akhir kata..... (Nak tulis ayat last yang pendek je.. Confirm memang pendek je... Sebelum tu Ila nak ketawa sendiri dulu. Kalau tak, tak jadi ayat lat yang pendek. Hihi.)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
     Ok, bye......

No comments:

Post a Comment

Shoppin Online & Dapat Cashback

بسمﷲ الرحمن الرحيم Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang      Siapa yang tak suka berbelanja aka shopping kan... Ter...