Monday 9 July 2012

Suatu Hari



suatu hari:
aku dikejar oleh seekor singa yang sangat garang.
aku berlari dan masuk ke dalam lubang untuk menyelamatkan diri.
di dalam lubang aku bergayut pada akar kayu...
aku lihat di dasar lubang itu terdapat banyak ular dan kala jengking yang sangat besar dan menakutkan....
pada waktu yang sama, di akar kayu tempat aku bergayut itu sedang dimamah oleh 2 ekor tikus, seekor tikus hitam dan seekor tikus putih.
aku mendongak kembali ke atas dan melihat singa tadi yang hendak mencapai tubuhku dengan kakinya untuk membaham aku...
di dinding lubang bahagian atas terdapat sarang lebah yang sangat banyak madunya...
madu lebah itu menitik dan masuk ke dalam mulutku...
aku terpukau dengan keenakkan madu tersebut sehingga lupa segala masalah yang aku hadapi tadi....
singa, ular, jengking dan akar kayu yang sedang dimamah oleh dua ekor tikus dimana tempat aku bergayut itu...
 
TAMSILAN
singa - malaikat izrailsentiasa mengejar utk meragut nyawa ku
ular/jengking - azab kubur yg sedang menanti ku
tikus hitam/putih - siang dan malam berganti memamah usia ku
madu lebah - nikmat dunia...
 
HIDUP INI SANGAT GENTING.....
dan kita selalu alpa dan leka dengan keindahan serta keseronokkan dunia semata-mata.
sumber: dia yang bagi ku suatu anugerah dari-Nya yang Maha Esa.

No comments:

Post a Comment

Shoppin Online & Dapat Cashback

بسمﷲ الرحمن الرحيم Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang      Siapa yang tak suka berbelanja aka shopping kan... Ter...