Thursday 19 July 2012

UTUSAN OO... UTUSAN / Semangat! Semangat! ''\(^_^)/''

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

        Hari ni Ila nak cerita pasal semangat. Siapa tahu kan. ibarat kata pepatah "Tuah Ayam Nampak Di Kaki, Tuah Manusia Siapa Yang Tahu". Tapi apa pun kita mesti berusaha. Usaha itu penting. Kalau sudah berusaha tapi kita masih tidak berjaya... tak mengapa. Itu takdir yang telah ditentukan untuk kita. Jangan tak berusaha tapi mengharapkan kejayaan, bila gagal frust  menonggeng pulak.

        Bercerita tentang usaha, hari ini Ila telah memulakan langkah pertama sebagai tanda usaha Ila. Cuba tengok gambar dekat bawah nie. Apa yang kawan-kawan nampak?


        Perasan tak apa-apa yang lain pada gambar kat atas tu?
       
        Dua naskah surat khabar Utusan Malaysia yang sama terbitannya. Mungkin tak pelik sangat tapi mana jarangkan satu keluarga beli surat khabar yang sama pada hari yang sama. Bukan tak sengaja tapi memang disengajakan.

        Ayah Ila da beli satu surat khabar Utusan nie, Satu lagi Ila sendiri yang belinya.. Sebabnya nanti Ila cerita. Nak cerita pasal ayah dengan surat khabar Utusan Malaysia dulu.


AYAH DAN UTUSAN TIDAK DAPAT DIPISAHKAN

       Nie cerita pasal ayah. Saje nak selitkan cikit. Tiap-tiap hari memang rutin ayah beli dan baca surat khabar Utusan. Seingat Ila, jarang sekali beli surat khabar lain kecuali surat khabar Utusan da habis. Bila hal nie selalu berlaku, ayah buat keputusan bijak dengan 'pajak' aka 'langgan' surat khabar nie dengan tuan kedai depan kampung. Jadi tak ada lah putus bekalan surat khabar Utusan Malaysia untuk ayah baca sebab tuan kedai pasti akan simpankan satu untuk ayah. Kalau hari ni ayah tak dapat datang, tuan kedai akan simpankan surat khabar untuk ayah jugak sebab esoknya ayah akan datang dan beli jugak surat khabar tu. Jadi bacalah 2 surat khabar Utusan Malaysia dalam sehari..

       Sekarang kedai kampung tutup, jadi ayah buat perkara yang sama pada kedai kampung sebelah (langgan surat khabar Utusan Malaysia setiap hari).

        Seingat Ila, sepanjang umur nie dari kecik sampai besar memang Utusan lah yang ayah baca. Ayah memang pembaca Utusan "TEGAR". Bila sudah membaca mesti tak bergerak ke mana-mana kecuali ada hal penting je.


SEMANGAT! SEMANGAT!  "\(^_^)/"

     Balik semula pada cerita sebab kenapa sengaja beli dua surat khabar yang sama pada hari yang sama... sebabnya ialah.....





        TADAAAA....

INILAH SEBABNYA...
        Sebab nak kumpul mata.. Nak cuba nasib masuk pertandingan KUMPUL & MENANG yang UTUSAN dan SINGER anjurkan. Sebelum nie tak kisah pun tapi sebab hadiahnya yang sangat-sangat best... buatkan hati membuak-buak nak masuk. Siapa tahu kalau dah rezeki. Semoga ada peluang untuk Ila, Insya-Allah.. Amin.

        Mata hari nie 50 sebab tu sanggup pergi pekan untuk beli lagi satu surat khabar Utusan ni. Mata untuk dapatkan hadiah pertama untuk edisi nie 350 mata. Sekarang dah ada 130 mata. ada lagi 220 mata lagi nak cukup. Tapi peraduan nie berdasarkan cabutan. Cabuitan bertuahlah lebih kurang macam tu tapi kita mestilah kumpul mata ikut hadiah yang kita nak. Tak kisahlah semua tu. Tak rigu kalau kita mencuba.

        Semoga ada kejayaan buat Ila dalam Peraduan nie. Amin...

Kod hadiah H1 yang menjadi idaman hatiku..

p/s: jomlah ramai-ramai join peraduan nie. Mana tahu rezeki..

No comments:

Post a Comment

Shoppin Online & Dapat Cashback

بسمﷲ الرحمن الرحيم Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang      Siapa yang tak suka berbelanja aka shopping kan... Ter...